onsdag 21 oktober 2015

Vecka 16 dag 1

Första passet för veckan avklarat igår. Det var samma pass som jag gjorde i lördags: 5 Knäböj, 5 Dips, 5 Kålmasken, 5 Knä mot Armbåge och 5 Upp på stol. Det är inte speciellt konditionskrävande pass men jag var ändå andfådd och svettig när det var över. Jag gör fortfarande kålmasken på knäna, trots det så tar det rejält på axlarna. Det blev precis som i lördags 9 varv, ett helt ok resultat. Efter stretchingen så var dock inte träningen över utan då var det bara fortsätta med andra/nya övningar.

Förra veckan var Marlene nämligen hos sjukgymnasten och fick ett gäng övningar för att stärka sin rygg/bål och eftersom jag oxå är i skriande behov av framför allt ryggträning så har jag börjat göra de. I söndags gjorde jag hela passet men igår så hade hon fått ett par nya övningar och vissa hade försvunnit. Min utmaning ligger att göra övningarna så lugnt, kontrollerat och långsamt jag kan, vilket inte är så lätt efter ett Paolo-pass :-)

Vi får vad de här övningarna ger för resultat, det vore väldigt bra att slippa ryggont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar