måndag 5 oktober 2015

Vecka 13 avklarad

Nu har jag tränat med Paolo i nästan 3 månader (på onsdag blir det exakt 3 mån) och jag har fortfarande inte gett upp :-) Och inte tänker jag göra det heller. Jag känner hela tiden att jag utvecklas, att jag blir starkare och piggare. Och till och med slankare även om viktminskningen inte direkt rasar.

I lördags var det i alla fall dags för veckotest och målet med nivån är 10 varv med 10 armhävningar, 10 Crunches och 15 Knäböj, Sist klarade jag precis 10 och det ville jag upprepa, eftersom detta var tredje dagen i rad med träning så hade jag inga större förhoppningar att slå förra veckans varv. Men så fort jag satte igång så klicka tävlingsmänniskan i mig igång och jag gick ut i ett rasande fart. De första 5 varven klarade jag på under sex minuter men sen blev det givetvis jobbigare och jobbigare och jag lyckades inte hålla samma tempo passet igenom men när 15 minuter hade gått så hade jag fixat 11 varv och var rejält trött men oxå jäkligt nöjd. Det bästa med passat var att jag märkte att jag blir starkare. Även om jag "bara" gör armhävningar på knä så lyckades jag de sex första varven göra alla 10 i följd, utan vila. De resterande varven gjorde jag fem åt gången med ett par sekunders vila emellan.

Nu hade jag bara veckoutmaningen kvar att göra och eftersom jag ville ha söndagen träningsfri (det blev en hundpromenad men det var oxå allt, inga kroppsövningar) så var jag tvungen att göra det på lördag eftermiddag. Veckans utmaning bestod av Burpees, så många man orkar. För fem veckor sedan gjorde jag 55 och då var det oxå som ett andra träningspass samma dag som ett veckotest. Jag tänkte inte vara sämre utan körde igång. Jag gör armhävningarna på knä men faller ner från knästående ner i armhävningen. Efter 15 stycken började det kännas segt, det märks att den här nivån har en tyngre belastning på min överkropp. Efter 30 undrade jag om jag verkligen skulle kunna fixa slå 55. Men det var ju det där men min tävlingsmänniska, jag skulle klå 55 om jag så skulle tappa armarna på kuppen :-) Det blev 60 till slut och det kändes rejält i armarna och axlarna under kvällen och igår.

Den här veckan verkar det som jag faktiskt ska kunna göra träningen på korrekt dag, men vi får väl se hur det blir med den saken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar