torsdag 15 oktober 2015

Två dar i rad

Igår var det dags att köra andra passet för veckan. Det var ett pass som bestod av: 10 Jumping Jacks, 5 Burpees, 6 Spindelmannen, 4 Stjärnan och 3 Bulgarisk split med vardera ben. Jag bävade en smula för spindelmannen eftersom jag brukar få känningar i ljumsken när jag gör den och jag har haft ont i den den senaste veckan. Men det gick faktiskt helt ok. Sist jag gjorde passet klarade jag 9 varv. Det är ganska konditionskrävande med tanke på Jumping Jacks och Burrpees. Innan så sa jag till mig själv att jag skulle vara nöjd om jag bara "förlorade" ett varv och överlycklig om jag lyckades nå nio. Men som vanligt när man väl sätter igång så vaknar tävlingsmänniskan och jag satte upp ett högt tempo. En bit in i passat hade jag bestämt mig att fixa 10 varv och när 15 minuter hade gått hade jag kört just 10 varv. Det var jobbigt och svettigt men oerhört skönt efteråt :-)

Ikväll nytt pass och vila imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar