torsdag 22 oktober 2015

Nya axlar köpes!!!

Jag har såååå ont i mina axlar. Vilkt ju i och för sig är bra för då vet man att träningen tar. Det är nog kombinationen kålmasken i tisdags och burpees igår som känns idag. Så även om jag gör min kålmask på knäna så försöker jag få till en korrekt nedgång och tillbakarullning och det känns i axlarna. Och armhävningarna i mina burpees är även de på knä men jag går förs ner på knä med överkroppen pekandes uppåt och sedan faller jag ner i armhävningen, Det betyder att jag landar på händerna och det blir axlarnas och armarnas jobb att dämpa fallet så jag inte slår med näsan i golvet :-)

Gårdagens pass bestod just bland annat av burpees. Hela passet såg ut så här: 10 Boxarrullning, 3 Burpees, 10 Fällkniven (lätt), 4 Sjömannen och 3 Bulgarisk split med vardera ben. Jag tangerade förra veckans resultat med 9 varv. Efter stretchingen var det dags för sjukgymnastens ryggövningar och de tog drygt en kvart att göra. Idag känns det i ryggen att man har jobbat med den men den träningsvärken överskuggas av värken i axlarna. Ikväll blir det nytt pass och ännu fler Burpees, jabba :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar