lördag 3 oktober 2015

Bubble Ball

I tisdags blev det ingen träning. Vi hade nämligen kick off på jobbet. Därmed inte sagt att jag inte fick ngn motion, en av aktiviteterna var nämligen Bubble Ball. Det går ut på att man bär en uppblåsbar bubbla på överkroppen och spelar fotboll, 5 not 5. Bubblorna gör att man kan tacklas och det hela är hysteriskt roligt. Dessutom väldigt jobbigt och svettigt. Vi körde i en timme, 5 minuters matcher. I vårt lag hade vi en avbytare så jag satt på "bänken" en gång och spelade i övrigt. När vi var klara så var det rejält svettigt. Mot slutet var det ganska svårt att spela då det blev mörkt och bollarna immade igen :-). Det var en superb aktivitet för ett mindre företag, större kompisgäng.

Vi gick till planen vi skulle spela på, en promenad på runt 20 min och efter matchen gick vi till stället vi skulle äta middag, en promenad på 25 minuter. Och eftersom vi var lite sena så blev det en snabb promenad. Sammanlagt under dagen tror jag att jag kom upp i 20.000 steg, så jag fick min träning även i tisdags :-)

På onsdagen var det meningen att jag skulle ha tränat men kände mig rätt så slut i kroppen pga Bubble Ball matchen och bristen på sömn. I torsdags började träningsvärken från matchen att komma. Ont i nacke, ben, rumpa och lite axlar. Jag var inte den enda på kontoret, alla hade olika grader av träningsvärk.

I torsdags var det dags för 15 Med Paolo igen, passet bestod av: 5 Knäböj, 5 Dips, 5 Kålmasken på knä, 5 Knä mot armbåge och 5 Upp på stol. Sist fixade jag 8 varv i torsdags blev det 9, trots lätt seghet i kroppen.

I går jobbade jag hemifrån i och med att Marlene hade åkt ner till Småland för att fixa det sista med vår älgkrockade bil. Det blev 2 långa promenader med Baileys och ett träningspass på eftermiddagen. Det bestod av: 10 Boxarrullning, 3 Burpees, 10 Fällkniv, lätt, 4 Sjömannen, delvis på knä och 3 Bulgarisk split med vardera ben. Jag hade bara gjort den övningen en gång tidigare och då klarade jag 7 varv, igår blev det 8.

Idag ska jag göra veckotestet nu på morgonen och sen veckoutmaningen på eftermiddagen så att jag får en träningsfri dag för återhämtning imorron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar