måndag 19 oktober 2015

3:e omgången avklarad!!!

Nu är jag klarat mig igenom femveckorsprogrammet på nivå 4 och sammanlagt 15 veckor med 15 med Paolo. Så igår var det mätning och fotografering, mer om det strax.

I torsdags var det meningen att jag skulle göra tredje passet för veckan. Men så blev inte fallet. Vi hade ett månadsmöte på jobbet och det i kombination med att tågen hela förra veckan gick i begränsad trafik gjorde att jag kom hem kvart över sju. Kände att det skulle bli för stressigt att slänga i mig mat och träna innan det blev för sent. Så jag sköt på passet, till lördagen då vi skulle på teater på fredag. Det jag faktiskt gjorde i torsdags var veckoutmaningen. Dips (lätt, det betyder att man kan ha benen i backen), så många man orkar. Målet för nivån var 40 och för fem veckor sedan hade jag gjort 55. Så det var bara att sätta igång och i alla fall komma upp i minst 55. Det blev 75!

I lördags körde jag det uppskjutna passet, det bestod av. 5 Knäböj, 5 Dips, 5 Kålmasken, 5 Knä mot armbåge och 5 upp på en stol. Senast jag gjorde denna övning klarade jag 9 varv och det blev det oxå den här gången.

Igår var det veckotest, 10 Armhävningar på knä, 10 Crunches och 15 Knäböj. För två veckor sedan fixade jag 11 varv och förra veckan blev det inget då jag vilade. Målet var att slå 12 så jag satte upp ett högt tempo och när jag var klar så hade jag gjort 13 varv! Det mest glädjande var att jag de första 10 varven fixade alla 10 armhävningarna i ett svep :-)



Vid mätningen så såg det ut så här (inom parentes, 1:a siffran är skillnaden från senaste mätningen och 2:a är skillnaden från start)
  • Midja - 116 cm  (-4 / -16)
  • Bröst - 119 cm (-1 / -7)
  • Biceps - 32 cm / 37 cm (-1/-1 och 0/+1)
  • Höft - 109 cm (0 / -6)
  • Lår - 64 cm ( -1 / -3)
  • Handled - 19 cm ( 0 / 0)
På vågen blev det nästan 2kg viktminskning på 5 veckor och totalt 7 kg från start. Det kanske inte verkar så mycket men det är än då ett snitt på ett halvt kilo i veckan samtidigt som jag försöker bygga på muskler. Jag blir slankare och starkare. Jag kanske inte riktigt når mitt mål, väga under 100 när vi åker till Gambia (det skulle krävas att jag droppar 14 kilo på 11 veckor :-) ), men jag kommer nog inte vara långt ifrån. Och framför allt så kommer jag att vara i mycket bättre form än när jag sist var där :-). Dessutom är fortfarande huvudmålet att väga under 95 den dagen Marlene och jag gifter oss, dvs i sommar. 

Träningen på nivå 4 är lite tyngre än nivå 2 och det märks att jag blir starkare. Veckotestet var ett bevis på det. Nu fixade jag alltså de första 10 varvens armhävningar i ett svep. För fem veckor sedan klarade jag bara 9 varv totalt (och igår blev det alltså 13).

Nu följer 5 veckor i egen regi och sen hoppar jag på fem nya veckor med Paolo och kollar av vilken nivå jag hamnar på då.

Ska bli spännande att se hur jag ser ut nästa sommar, när ett år har gått :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar