fredag 4 september 2015

Vecka 9 dag 2

Den här veckan blir inget som jag hade tänkt mig i träningsväg. I förrgår (onsdags) var det meningen att jag skulle köra veckans andra pass. Men det blev inte riktigt så. Eftermiddagen/kvällen blev skjuten på. Det började med att jag klev av vid Helenelund på vägen hem och därifrån gick jag till Kistamässan. Där mötte jag upp Marlene, som hade varit på skönhetsmässa (tänk att ha en egen mässa till sin ära :-) ), och tillsammans åkte vi bil hem. I och med att det var eftermiddag så var köerna förbi Stockholm och Essingeleden ganska stora. På vägen hem skulle vi oxå hämta upp Baileys på "dagis" (hos svärföräldrarna :-) ). Vi konstaterade i bilen att vi kanske ska köpa mat i och med att vi redan var hungriga och ännu inte kommit hem. Så det blev två sallader med bröd från våran favorit Pizzeria, Robbans Pizza. Efter att ha ätit och tagit en kopp kaffe hade klockan nästan blivit halv nio och jag kände inte riktigt  för att träna, mest sova. Jag var sjukt trött, så det blev faktiskt så att jag gick och la mig innan nio. Det gäller att lyssna på kroppen.

Så onsdagens träning blev av igår istället. Det var en genomkörare för benen_: 10 Knäböj med sidekick, 4 Bållyft, 2 Knäböj på ett ben (lätt), på vardera ben och 5 Knä mot armbåge. Det blev 13 varv, ett mer än sist och 3 mer än för 5 veckor sedan.

Ikväll blir det nytt pass och imorgon veckotest. Ska nog klämma in veckoutmaningen ikväll, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar