måndag 7 september 2015

Vecka 9 avklarad

Inget blev som jag hade tänkt mig när det gäller träningen den gångna veckan, MEN all träning blev av. I fredags var det tänkt att jag skulle ha gjort torsdagens pass, men det blev inte så. Det jag däremot faktiskt gjorde var veckoutmaningen, plankan. Målet var 50 sec och för fem veckor sedan gjorde jag precis det. I fredags dubblade jag den tiden, 1 min och 40 sec. Det kändes riktigt skönt att fixa stå så länge, de sista 10 sekunderna var ren viljestyrka :-)

I lördags blev torsdagspasset äntligen av, det var: 5 Kissande hunden, 5 Bållyft, 5 Stålmannen, uppdelad så jag lyfte benen först 5 ggr och sen överkroppen 5 ggr. 5 Knäböj på ett ben (lätt) med vardera ben och 5 Dips. Sist lyckades jag fixa 11 varv och för fem veckor sedan blev det 12 varv. Nu blev det 12 varv, helt ok med tanke på att jag delat upp en av övningarna.

I går avslutade jag träningsveckan med veckotestet: 8 armhävningar på knä, 8 Crunches och 12 Knäböj. Förra veckan gjorde jag 12 varv, precis som för fem veckor sedan. Igår blev det 13, där jag fixade alla 8 armhävningar i rad de första 6 rundorna och de resterande 7 blev det 4 och sen 4 efter en liten paus.

Nu är det bara en vecka kvar innan en ny mätning och ny anmälan till 15 Med Paolo. Ska bli spännande att göra testet nästa söndag för att se vilken nivå man hamnar på.

De här veckan vet jag direkt att det blir flyttad träning, vi ska se Duvemåla på tisdag. Men de andra dagarna ska bli av eftersom vi även är upptagna fredag kväll. Så det måste bli träning idag, på onsdag och torsdag med veckotestet på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar