måndag 28 september 2015

Vecka 12 avklarad

Efter 3 dagars vila var det meningen att jag i fredags skulle köra det tredje passet för veckan. Men det blir inte alltid som man tänkt sig i mitt liv :-). Jag fastnade med dator/mobil problem och när jag väl var klar så hade det blivit lite väl sent för träning. Så jag konstaterade att det skulle bli träning lördag och söndag, två pass plus en veckoutmaning.

I lördags var vi på TUR-mässan (resemässan) i Stockholm, men det tog inte hela dagen och medan Marlene stannade kvar för att träffa sin kusin åkte jag hem till hunden. Och på eftermiddagen kunde så äntligen det tredje passet bli av. Det bestod av: 5 Knäböj, 5 Dips, 5 Kålmasken, 5 Knä mot armbåge och 5 Upp på stol. Jag gjorde kålmasken på knä och när jag var klar med passet så kändes det återigen rejält i axlar och armar. Sist lyckades jag med 7 varv, det blev 8 denna gång.

I går var det dags för veckotestet, 10 Armhävningar på knä, 10 Crunches och 15 Knäböj. Målet för min nivå är 10 varv, förra veckan lyckades jag med 9. Den här gången blev det 10. och de första 4 varven så lyckades jag göra alla 10 armhävningarna i ett svep. resterande varv blev det 5 några sekunders vila och 5 till. Efter stretchingen gav jag mig på veckoutmaningen, Jägarvila. Målet för nivån är 80 sec. Jag hade de senaste dagarna känt mig ganska sliten i låren (av allt gående och sömnbrist förmodligen) så jag visste att det skulle bli tufft. Det började kännas i låren efter 15 sec och efter 45 var det kört. Men det var kanske inte så konstigt eftersom jag i passet innan hade sammanlagt gjort 150 knäböj :-). Men skam den som ger sig. Senare på kvällen i en av reklampauserna gick jag in i träningsrummet och försökte igen. Den här gången kändes det mycket bättre trots att jag hade kört ett pass tidigare samma dag. Det blev till slut 90 sec vilket var lite bättre än för 10 veckor sedan då jag klarade 80 sec (men hade en hel dags vila i benen) och betydligt bättre än de 55 sec jag lyckades med för 5 veckor sedan.

Idag är det träning igen, däremot blir det inget imorgon då vi ska ha kick-off på jobbet. Det får bli träning måndag, onsdag och torsdag plus lördag den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar