fredag 18 september 2015

Tre pass i rad!

Idag har jag verkligen förtjänat min vilodag. Jag har lyckats genomföra pass tre dagar i rad. Och det har varit jobbigt, utmanande och kul. Gårdagens pass trodde jag skulle fortsätta misshandla mina stackars armar. Och jag fick delvis rätt, men faktum är att benen fick sig en ordentlig genomkörare de oxå och flåset. Det var ett upptempo pass som bestod av: 10 Jumping jacks, 5 Burpees, 6 Spindelmannen Plankan, 4 Stjärnan och 3 Bulgarisk split med vardera ben. Jumping jacks och Bulgarisk split var inga konstigheter, de genomfördes som de skulle. Mina Burpees blev precis som dan innan genomförda på knä. Spindelmannen övningen gick ut på att man står i plankanställning och sedan växelvis för knäna ut och upp mot armbågen, lite som att klättra på en vägg. Sex stycken skulle göras, tre med vardera ben. Den sista övningen stjärnan var jobbigare och svårare än jag först trodde. Man står som om man precis gjort ett utfall, ena benet fram i  typ 90 raders vinkel och det andra bak med knät pekandes mot golvet. Och sedan ska man hoppa upp och växla ben, det som var fram ska vara bak och det som var bak ska fram. Allt detta ska ske medan man är i luften, så det gäller att hoppa tillräckligt högt för att hinna, Det blev lite vingligt men gick efter ett tag när jag fick in snitsen riktigt bra. Så den övningen, upphoppen på Burpees, jumping jacks och bulgarisk split gjorde att benen fick sig en omgång. Men fortfarande var det värst för mina stackars armar, de hade inte hämtat sig riktigt efter onsdagens pass och fick återigen jobba. Vilket ju är jättebra. 

Jag är rätt så stel idag och det ska bli skönt med en vilodag innan det imorgon är dags för ett nytt veckotest. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar