söndag 13 september 2015

10 veckor senare

Nu har jag lyckats genomföra 10 veckor med träning från 15MedPaolo. Den senaste veckan har det varit lite annorlunda. I måndags hoppade jag träningen, kände mig inte helt 100%. I tisdags var vi och såg Kristina från Duvemåla på Cirkus, den var riktigt bra. I onsdags blev så måndagens pass av, det var: 5 Kissande Hunden, 5 Bållyft, 5 Stålmannen, 5 Knäböj (lätt) på vardera ben, 5 Dips. Jag fixade 14 varv, ett bättre än föregående gång och två bättre än för fem veckor sedan. Fortfarande gjorde jag delade stålmannen, gjorde benen först och sen överkroppen.

I torsdags blev det ingen träning... jag var SJUK, vaknade med feber och frossa. Det blev mest sömn den dagen och i fredags blev det inte heller ngn träning. Var fortfarande sjuk. Så jag konstaterade att jag för första gången missar ett pass.

I lördags gjorde jag 2:a passet för veckan, det var. 10 Gunde, 3 Bulgarisk split med vardera ben, 4 Knä mot armbåge, 5 Armgång, 10 Boxarrullning. Det blev 14 varv, ett bättre än sist och 3 bättre än för fem veckor sedan.

Det blev veckans 3:e pass som fick stryka på foten och istället gjorde jag veckotestet idag. Skälet till att jag inte körde ett dubbelpass var att jag på eftermiddagen tänkte göra testet för nästa omgång av 15MedPaolo. Så veckotestet som består av 8 armhävningar på knä, 8 Crunches och 12 Knäböj gjordes i morse. Det blev 13 varv, samma som förra veckan. och 2 bättre än för fem veckor sedan.

På eftermiddagen blev den ny mätning, viktmässigt har jag "bara" gått ner runt 2 kilo (ska ha en officiella vägningen imorrn :-) ) Och det kändes inte speciellt mycket i kroppen, men jag har nog stramat ihop mig lite.


  • Midja - 120 cm (- 4 sen sist / -12 från start)
  • Bröst - 120 cm (- 1 / -6)
  • Biceps - 33cm / 37cm ( - 1/0 och -1/+1)
  • Höft - 109cm ( -2 / -6)
  • Lår - 65cm ( +1 / -2)
  • Handled - 19cm ( 0 / 0)
Efter fotograferingen och mätning var det dags att anmäla sig för nya 5 veckor. Jag gjorde fystetst för att se vilken nivå jag ligger på och vilket program jag skulle få. Testet bestod av så många armhävningar på knä som man fixar, stå i plankan så länge som möjligt och göra så många upphopp som möjligt. Det blev 22 armhävningar (6 st för 10 veckor sedan), 1 min och 2 sec i plankan ( 18 sec för 10 veckor sedan) och 22 upphopp ( 19 för 10 veckor sedan). Helt ok resultat med tanke på att jag hade tränat på morgonen och det kändes lite i armar och ben. 

Jag hamnade på nivå 4 (mot 2 för 10 veckor sedan) av 9. Och det blir nya pass de kommande fem veckorna. Ska bli spännande :-)

Jag avslutade min 2:a 5 veckors period med att göra veckoutmaningen. Dips, så många som möjligt. Målet var 25 och för fem veckor sedan gjorde jag det dubbla, 50 st. Så jag kunde inte vara sämre den här gången :-) Det blev 55 st, återigen helt ok med tanke på att jag hade tränat en del under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar