måndag 31 augusti 2015

Vecka 8 avklarad

I helgen var det tänkt att jag skulle göra veckotestet på lördagen och veckoutmaningen, Burpees, på söndagen. Den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Allt pga att jag i fredags morse, strax innan jag skulle till jobbet, lyckades sparka till en stol med högerfoten. Det gjorde lite ont i tån men jag tänkte inte mer på det. När jag skulle kliva av tåget i Uppsala och gå till jobbet så hade jag fortfarande ont och mer än tidigare. Och när smärtan fortfarande satt i runt lunch så konstaterade jag att jag nog slagit i så hårt att jag fått en spricka eller nåt. Men inte mycket man kan göra även om det skulle vara brutet, man gipsar ju inte tår direkt.

På väg hem från jobbet var det inte lika illa och när jag tog av mig strumpan hemma så kunde både jag och Marlene konstatera att jag slagit i rejält, tån var blå/lila. Men eftersom jag kunde vicka på tån och till och med nästan röra den utan att det gjorde ont så var den bara blåslagen men inte bruten. Vilken tå var det då? Jo tån bredvid lilltån.

På lördagen kändes det fortfarande en smula och jag ville inte direkt stänga in tån och därefter träna. Så jag sköt träningen.

Så igår morse gjorde jag så äntligen veckotestet. 8 Armhävningar på knä, 8 Crunches och 12 Knäböj. Jag gick ut hårt precis som förra veckan och slutade med att jag tangerade förra veckans 12 varv, 2 varv bättre än för 5 veckor sedan.

Nu hade jag bara veckoutmaningen kvar... när skulle jag göra den? Skulle jag överhuvud taget göra den eller skippa den? Klart jag skulle göra den! På eftermiddagen gjorde jag mitt andra pass för dagen. Målet var 20, och för 5 veckor sedan gjorde jag 50. Så jag gav mig fan på att fixa minst 50. Det var segt mot slutet men när jag hade tagit slut så hade jag gjort 55. Helt klart nöjd med tanke på att jag hade plågat kroppen med armhävningar på morgonen.

Idag känns det att jag gjorde dubbla pass igår, träningsvärk i armar axlar och bröst. Och ikväll är det fler armhävningar på schemat, jabba :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar