måndag 24 augusti 2015

Vecka 7 avklarad

Jag lyckades hålla mig till träningsschemat under hela förra veckan!!!

I fredags var det vilodag, det blev dock en långpromenad med B. Och i lördags var det dags för veckotest igen: 8 Armhävningar på knä, 8 Crunches och 12 Knäböj. Senast fixade jag 10 efter att korrigerat armhävningarna en smula. För fem veckor sedan fixade jag 9 varv. Den här gången blev det 12.

Runt lunch åkte vi till Tullinge för att fira R och bada hund. Sedan åkte Marlene tillbaka till Älvsjömässan och Formex medans jag åkte hem med hund. På eftermiddagen pumpade jag upp ungarnas gamla basketboll och gick ner till basketplanen vid gymnasiet. Det var ett par år sedan jag spelade senast. Det tog 4 5 minuter att få in känslan och sen höll jag i en timme på med skott och layups och bara njöt. Det kändes skönt att få spela lite boll. Kommer nog att fortsätta med denna typ av motion ngn i veckan.

Den som återstod av träningen vecka 7 var veckoutmaningen, Jägarvila. Målet var satt till 40 sec och för fem veckor sedan fixade jag 1.20. I går gick det inte lika bra. Kände direkt när jag gick ner i 90-grader att mina ben är rätt så slitna efter helgens promenader och min tur på basketplan. Jag lyckades slå målet dock men bara knappt. Det blev 55 sekunder.

Nu är det "bara" 3 veckor kvar till min nästa tur med 15MedPaolo, undrar vad det blir för övningar då.

Hur det gick på vågen?!? Helt ok med tanke på att det blev både födelsedagslunch och fika i lördags och godis som Marlene hade med sig från mässan. Vågen visade - 0,8 mot förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar