söndag 16 augusti 2015

Vecka 6 avklarad

Nu är jag klar med träningsvecka 6 och still going strong!

I fredags gjorde jag pass nr 3 för veckan, passet jag skulle jag ha gjort i torsdags. Jag gjorde en liten ändring på upplägget dock. I vanliga fall brukar jag träna efter maten , ngn timme efter jag har ätit. I fredags blev det istället före maten, jag visste att det skulle bli vitt vin och räkor till middag och ville inte riktigt träna efter det :-)

Passet bestod av 10 Gunde, 3 Bulgarisk split (med vardera ben), 4 Knä mot armbåge, 5 Armgång och 10 Boxarrullning. Sist jag gjorde passet, förra veckan, då fixade jag 11 varv och första veckan så lyckades jag med  nästan med 7 varv (hann till boxarrullningen). Nu blev det 12 varv.

I går (lördag) stod fortsatt tvätt av hus på agendan och då var det bara att se till att fixa träningen innan. Veckotest. 8 Armhävningar på knä, 8 Crunches och 12 Knäböj. Förra veckan fixade jag 13 varv, i går blev det "bara" 10. Men det var faktiskt helt ok eftersom jag har börjat göra mina armhävningar mer korrekt så klarar jag inte så många i rad. Jämfört med vecka 1 så fixade jag 4 fler varv, lyckades bara göra 6 då. Så jag blir bättre och bättre.

I dag vaknade jag med träningsvärk i axlar och armar efter gårdagens pass OCH hustvätt. Det det är ganska jobbigt att tvätta en hel hussida , tog typ 4 5 timmar. Kan lugnt säga att jag inte hade fixat hålla på så här länge med tvättandet för 6 7 veckor sedan, så träningen ger resultat. :-)

I dag var det vilodag, det enda jag gjorde (förutom den obligatoriska långpromenaden med Marlene och Baileys) var veckoutmaningen. Den bestod av Crossfit-situps (man ska toucha fötterna med händerna när man gör sin situp. Målet för nivån var 10, för fem veckor sedan gjorde jag 20, i dag fixade jag 40, så det går framåt. Ser fram emot ny vecka och vidare träning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar