fredag 14 augusti 2015

Vecka 5 dag 2

Efter en vilodag i onsdags var det igår att köra igen. På agendan för gårdagens pass var: 5 Kissande Hunden, 5 Bållyft, 5 Superman, 5 knäböj på ett ben (lätt) och 5 Dips. Kollade vad jag hade gjort för fem veckor sedan och det var 6 varv och jag hade problem med Superman eftersom min bålstyrka sög. Den har blivit bättre när det gäller magen men ännu inte när det gäller ryggen. Känns som jag mest sprattlar med ben och armar när jag gör Superman-övningen. Tror jag får lägga in ngn form av rygg-övning extra och dessutom göra halva Supermans dvs, först göt jag 5 lyft med armar/överkropp och sen 5 med benen. Tror det kommer hjälpa mer än sprattlandet :-)

Jag lyckades i alla fall göra lika många varv som förra veckan, 12. Dubbelt mot för fem veckor sedan.
Nästa gång siktar jag på 10 11 i och med att jag delar upp Superman på två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar