onsdag 12 augusti 2015

Tillbaka till ruta ett

Igår hamnade jag tillbaka till ruta ett, i dubbel bemärkelse. Jag startade om 5 veckors utmaningen. Dessutom hade jag funderat och granskat min teknik när det gäller mina armhävningar och konstaterat att jag nog gjorde lite fel i alla fall. Jag höll armarna lite för långt ut och vinklade ut de lite mycket vilket medförde att det blev halvbreda armhävningar som nog tog mer på bröst och skuldror än axlar och armar. Det skulle visa under passet.

Passet bestod av 5 Knäböj, 10 Jumping jacks, 5 Armhävningar på knä, 10 Crunches och 10 Knäböj med sidekick. För fem veckor sedan fixade jag 6 varv och var halvt döende efter 3 4 minuter. Senast jag gjorde det här passet var i lördags och då klarade jag 11 varv. Målet var alltså 11 vilket inte borde ha varit ett problem. MEN jag skulle göra armhävningar på det mer korrekta sättet och det kändes, klarade med nöd och näppe 5 i rad :-). Men det var bara att bita i, och efter 15 minuter hade jag faktiskt fixat 11 varv. Idag känns det lite i armarna men inte så illa som jag trodde det skulle bli.

Idag blir det inget pass, vi ska till mina föräldrar på middag, min bror med familj är här på besök och bor hos mina föräldrar. Jag år köra pass två, tre och veckotestet tre dar i rad torsdag till lördag, kan bli så att jag flyttar veckotestet till söndag och "bara" gör veckoutmaningen på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar