tisdag 11 augusti 2015

Jag gjorde det!!!

Resultatet efter fem veckor med 15MedPaolo
Jag lyckades fullfölja alla 5 veckorna, har inte gett upp och är taggad att fortsätta. De närmaste fem veckorna ska jag köra själv, jag kör samma samma schema om igen och när nästa utmaning startar om 5 veckor så hakar jag på den för att kolla min nivå och se vilken nivå jag hamnar på och vilka övningarna blir.

I torsdags blev det inget pass utan det skulle jag ta på fredagen. Men det blev ingen träning i fredags heller. Jag lyssnade på min kropp, kände mig sliten. Men jag gjorde veckoutmaningen. Den var att göra så många Dips som möjligt i rad utan vila. Målet var satt till 25, så jag bestämde mig att göra 50 :-). de 37 första var inga problem, sen blev det jobbigt, de sista 4 upp till 50 var ren viljestyrka men jag fixade mina 50.

I helgen var det meningen att vi skulle jobba ute och ta hand om huset eftersom det skulle vara bra väder. Hundpromenaderna skulle vi ta på kvällen då det var svalare och behagligare för Baileys. Redan i fredags hade Marlene börjat röja trädgården, hon gav sig på häcken med häcksaxen, den skulle bli betydligt mindre. I vanliga fall har jag gjort mina pass på kvällen men jag visste att om jag ska hålla på ute hela dagen så kommer jag vara trött på kvällen. Så det var lika bra att köra passet innan vi satte igång. Så medan Marlene och R satte igång med häcken så rev jag av mitt pass. 5 Knäböj, 10 Jumping Jacks, 5 armhävningar på knä, 10 crunches och 10 Knäböj med sidekicks. Sist jag gjorde den här övningen vecka 3 klarade jag 9 varv, nu blev det 11. Sen var det bara att ge sig ut och jobba. Det blev löv/kvist plockning i säckar och när det var klart blev det tvätt av huset. När kvällen kom hade vi nästan fixat häcken (eller vi och vi, Marlene. Jag var och handlade och tvättade husfasad.) och hade gjort 2 av fyra väggar. Jag konstaterade att  om jag hade gjort det här för fem veckor sedan så hade jag nog inte klarat att skrubba 2 3 timmar, träningen ger resultat.

På Söndagen var det lite stelt i överkropp och armar efter träningspasset och fasadtvätten. Men vi var inte klara så det var bara att köra igång. Men först träning, veckotestet. Sist fixade jag 12 varv och då var jag inte lika öm i kroppen som nu. Men men, målet är ju att vara lika bra eller bättre än senast. Så det var bara att sätta igång. 8 armhävningar, 8 crunches och 12 knäböj. Det blev 13 varv och de första 6 rundorna gjorde jag alla åtta armhävningar i rad och sen blev det 6 i rad ett par rundor och sen 5. Helt klart framsteg.

Det blev ingen fasadtvätt utan vi gjorde klart trädgården och efter lunch åkte vi och bada hund. När vi kom så tog jag fram måttbandet, eftersom söndagen var sista veckan på 5 veckors utmaningen så var det mät dags, spännande!


  • Midja - 124cm (-8 cm)
  • Bröst - 121cm (-5 cm)
  • Biceps - 34cm / 37cm (0 / +1cm)
  • Höft - 111cm (-4cm)
  • Lår - 63cm (-3cm)
  • Handled - 19 (0cm)
Och på vågen hade jag gått ner 3.1 kg (vägningen måndag morgon). Helt ok resultat med tanke på att jag var ganska stel i kroppen och att vi under de här fem veckorna inte hade hållit igen helt på matfronten, 

Igår skulle det var dag 1 på den nya rundan men eftersom vi hade fått vara provpublik på filmen "En man som heter Ove" så gör jag första passet idag. Ska bli kula att jämföra med resultatet för fem veckor sedan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar