onsdag 5 augusti 2015

Flyttad träning

Verkar som jag inte kommer träna på "rätt dag" alla dagar den här veckan heller :-)

Redan i måndags valde jag att skjuta upp träningen. Skälet till det? Marlene och jag var bjudna på middag hos mina föräldrar, så efter jobbet vid 18.30 var vi där och hade en trevlig middag där mina föräldrar blev bättre insatta om våra förlovnings/bröllopsplaner. vi kom hem runt halv nio och det kändes lite sent att sätta igång med träning då. Visst, det kan tyckas som undanflykt för att slippa träna men jag behöver inga sådana, jag tycker träningen är kul :-)

Så igår gjorde jag måndagens pass, 5 Kissande hunden, 5 Bållyft, 5 Superman, 5 Knäböj med vänster fot (lätt), 5 Knäböj med höger fot (lätt) och 5 Dips. Det blev 12 varv och riktigt svettigt i och med att det blev ett ordentligt tempo på det. Innan passet hade vi oxå varit ute med hunden i cirka en halvtimme. Så igår kom jag upp i mina 10.000 steg :-)

I dag ska jag göra tisdagens pass och då borde jag vara i fas med träningen, MEN... på torsdag ska vi på middag i Stadshuset i stan. Det betyder att jag får köra torsdagens pass på fredag, bara passen blir gjorde så är jag nöjd och som sagt, jag tycker det är kul. Jag känner att jag blir starkare och fastare trots att vågen i princip står still. Jag har börjat räkna vad jag äter för att ha koll med hjälp av ViktVäktarnas program som jag vet funkar. Vi får se när det lossnar på vågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar