måndag 3 augusti 2015

En vecka kvar

Nu är det bara en vecka kvar av 15 med Paolo. Förra veckans träningspass blev flyttade runt en smula. Jag gjorde tisdagens pass må onsdagen, det bestod av 10 Knäböj med sidekick, 4 Bållyft, 2 Knäböj med vänsterben (lätt), 2 Knäböj med höger ben, 5 Knä mot armbåge. Benen fick sig en ordentlig genomkörare, fixade 10 varv.

På torsdagen var det så dags att synka rätt och köra torsdagens pass, trodde jag. Blev inte riktigt så, Marlene och jag åkte in till stan först på lunch och sedan vidare till Pop House Hotel och Abba Museet. Jag är inte en fanatiker av Abba men museet var riktigt bra. När vi var klara där forsatte vi tillbaka in till centrum och gick till Kulturhuset för att ta del av lite Pride aktiviteter. efter det tittade vi vidare på ringar och så köpte jag en klocka. Den är en försenad present till mig själv för att jag klarade av min provanställning :-)

Vi kom hem vid åttatiden vilket egentligen är min vanliga tid att träna men efter att vara igång hela dagen så kände jag att jag skulle få ut mer av träningen om jag gjorde den på fredagen.

Så i fredags blev det en förmidagspass i och med att vi på kvällen skulle ut på kryssning med Viking Line. Passet var samma som torsdagen veckan innan: 5 Kissande hunden, 5 Bållyft, 5 Stålmannen, 5 Knäböj med vänster fot (lätt), 5 Knäböj med höger ben (lätt) och 5 Dips (lätt). Det blev 12 varv.
Dessutom gjorde jag veckoutmaningen, plankan. Målet var att stå minst 50 sec, vilket jag oxå precis nådde.

Vi hade en supermysig kryssning och kom hem på lördag eftermiddag. Och eftersom hela veckan innehöll flyttade pass så bestämde jag även att flytta veckotestet till söndagen.

Så igår var det dags för det fjärde veckotestet. 8 Armhävningar på knä, 8 Situps och 12 knäböj. Jag fixade 12 varv. Och den här gången så gjorde jag alla åtta armhävningar i rad de första 5 rundorna och sen 4 åt gången med ett par sekunders vila mellan. Det blev oxå en hundpromenad igår och en träningspass med gräsklipparen, vi hade inte klippt gräset sen innan vi åkte till Öland och med all regn så såg det ut som en djungel :-) Det blev många steg igår, nästan 18.000.

Nu är det alltså bara en vecka kvar och sedan kommer jag köra på egen hand ett par veckor för att i september anmäla mig till ny omgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar