torsdag 6 augusti 2015

En bal på slottet

... eller snarare en middag på stadshuset. I idag blir det ingen träning då Marlene och jag är bjudna på middag på stadshuset. I går var det invigning av Eurogames. världens största HBTQ-idrottstävling. Med över 5000 deltagare som fram till på söndag förgyller vår vackra stad och tävlar i alla möjliga grenar. Det är allt från basket, fotboll och handboll till softball, skytte, dykning och bridge, 28 olika grenar. Och ikväll är det alltså middagsmottagning med runt 700 inbjudna gäster. Och vi är alltså oxå bjudna :-O. Det ska bli riktigt skoj och spännande.

Men som sagt, då blir det inget pass idag utan jag gör det imorrn.

Men igår gjorde jag i alla fall det pass jag skulle ha gjort i tisdags. Det bestod av 10 Gunde, 3 Bulgarisk split med vardera ben, 4 Armbåge mot knä, 5 Armgång och 10 Boxarrullningar. Senaste jag gjorde övningen, tror det var 2 veckor sedan på Öland, så klarade jag 8 varv. Målet som alltid är att vara bättre än senast. Jag hade siktet inställt på 10 varv men jag fixade 11. Det var ett av de jobbigaste passen på länge, just beroende på farten jag höll. Ingen "mysträning" här inte :-)

Vikten börjar sakta men säkert gå nedåt, ska bli spännande att mäta sig på söndag. Igår kväll innan jag gick och la mig provade jag en massa skjortor till middagen ikväll. Och jag konstaterade att jag om ett år kommer ha en massa kort- och långärmade skjortor att ha på mig. Men just nu är jag för fet för de flesta... Hittade till slut en som passade både mig och tillställningen. Trodde att den nog skulle vara för trång över magen men den har nog dragit ihop sig lite av träningen. Jag brukar inte kunna ha den här skjortan när jag ligger över 115 pannor och i morse låg jag på 118 och den passade ändå. Ska verkligen bli spännande att mäta sig på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar