söndag 19 juli 2015

Veckotest nr2

Precis som jag anade så blev det ingen egentlig träning i fredags. Men i och med att jag var runt och fixa inför semestern och packa och så, kom jag ändå upp i över 10 000 steg :-)

Igår var det så dags för veckotestet igen. Den består av 8 armhävningar på knä/tå, 8 situps och 12 knäböj. Sen är det bara att göra så många varv som möjligt på 15 min. Eftersom jag inte fick med mig några inneskor så fick jag ta träningen ute på gräsmattan och det var faktiskt riktigt skönt. Jag la en filt som jag gjorde armhävningarna och framför allt situps:en på för att slippa gräsfläckar på kläderna :-).

Första veckans test lyckades jag klara 6 varv och det var armhävningarna som satte stop för fler, det tog för lång tid att göra 8 st. Under veckan som gått har jag ju undrat om jag gör ngt fel när det kommer till armhävningarna, först för att jag inte klara så många och sen för att jag helt plötsligt gör det :-). Nu var det upp till bevis. och de första 4 varven klarade jag 8 i rad utan problem, varv 5 fixade jag 6 i rad, sen fick jag  vila innan jag tog de sista 2. Varv 6 fixade jag först 4 i rad och sen resten i två omgångar 2 åt gången. Och de slutliga varven fick jag ta 2 åt gången med lite vila emellan. Men när klockan ringde så hade jag lyckas göra 9 varv!!! Märker att träningen faktiskt börjar ge resultat och det känns kul och ger en kick.

Det blev egen träning oxå, en 45min hundpromenad innan jag körde veckotestet. Idag blir det bara hundpromenader och veckoutmaning. Den är Jägarvila, minst 30 sec. Jag har inte utfört den övningen sen jag spelade basket för typ 30 år sedan :-) Ska bli spännande hur länge jag pallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar