lördag 25 juli 2015

Veckotest nr 3

Idag var det dags för veckotest nr 3, mer om det strax men först....

 Igår skulle det ha varit ledigt men i och med att det inte blev ngn träning i torsdags så var det till att komma ikapp. Träningspasset bestod av massor femmor. Först 5 kissande hunden med vardera ben, 5 bållyft, 5 superman, 5 knäböj på ett ben (lätt) och slutligen 5 dips. När jag såg passet sa jag till Marlene att jag nog inte kommer bli svettig av passet, inga hopp eller så. Men jag hade fel :-). Även om det inte var supertungt så blev det jobbigt i och med att jag höll ett bra tempo. Det blev 11 varv. Och dessutom gick vi våra 2 hundpromenader.

Det börjar kännas i benen att vi går två länga promenader om dan plus träningen. Men idag skulle det ju regna så då skulle det bara bli träning i form av veckoutmaningen. Men på förmiddagen började det inte regna förrän efter lunch så vi gick vår timmes promenad. Och nu i kväll så hade det slutat regna och då kunde vi gå vårat 45 min varv. Så mycket fick de benen vila :-)

Målet med veckotestet var att slå förra veckans 9 varv. Och det började bra. Efter 4 varv hade det bara gått drygt 4 minuter, i det tempot skulle jag kunna fixa typ 15 varv MEN... jag  visste att det inte skulle gå, att jag till slut skulle sinkas av armhävningarna. Och så blev det ju. På femte varvet kunde jag bara göra fyra i rad och sen vila för att kunna ta fyra till. Och så fortsatte jag hela tiden ut. Det blev till slut 10 varv och 45sec kvar av tiden. Jag slog förra veckans test, jabba!!!

Imorrn är det tänkt att vara vilodag men jag har veckoutmaningen kvar, burpees. Kommer nog bli jobbigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar