onsdag 22 juli 2015

Vecka två avklarad!!!

Jag klarade av andra veckan och har fortfarande inte gett upp :-)

Andra veckan avslutades med veckoutmaningen, Jägarvila. Målet var 40 sec och jag fixade det dubbla innan jag gav upp. Skulle nog kunna hålla ett tag till men då hade jag fått krypa in från altanen :-)

Veckans vägning på måndagen var inte så kul, hade gått upp 6 hekto, men jag ser det på sikt. Så länge jag känner att kroppen utvecklas så vet jag att vikten kommer att droppa eftersom jag är taggad att fortsätta.

Måndagens träningspass bestod av: Gunde 10st, Bulgarisk split 3st, Knä mot armbåge 4st, Armgång 5 st och slutligen Boxarrullning 10st. Idag onsdag känner jag av Armgången, har lite träningsvärk i axlarna. Jag fixade 8 varv innan tiden gick ut.

Igår tisdag var det samma pass som i torsdags dvs: 5 knäböj, 10 Jumping Jacks, 5 armhävningar på knä, 10 situps och 10 knäböj med sidekick. Då klarade jag av sju och ett halvt, jag hann göra armhävningarna men inte sittupsen och boxarrullningarna. Och jag hade svårt att göra 5 armhävningar i rad på de sista rundorna. Igår fixade jag 9 varv och på var e runda armhävningar gjorde jag alla fem i rad utan vila emellan. Vilket betyder att jag blir starkare och träningen faktiskt ger resultat. Utöver träningspasset så blev det precis som i måndags två hundpromenader och igår blev det för första gången en riktig lång promenad på förmiddagen, 1 timme. Idag känns det i benen och rumpan.Tur att det är vilodag och det "bara" blir hundpromenader. En är redan avklarad, 45 min runda och den andra blir efter middagen.

Det ska bli riktigt spännande att mäta sig. Det kommer jag nog inte göra efter 4:e veckan utan när hela rundan är klar vecka 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar