onsdag 29 juli 2015

Tränar inne igen

Nu när vi är tillbaka hemma så var det dags att börja träna inne igen. På Öland har jag av utrymmesskäl tränat ute på gräset i trädgården. Det har varit ganska skönt och annorlunda. Men hemma så kan jag utnyttja träningsrummet och det gjorde jag igår.

Men först ska jag sammanfatta vecka 3. Den avslutades i söndags med veckoutmaningen, Burpees...
Målet var satt till att klara minst 30 men gärna fler och klart jag inte skulle nöja mig med 30. Armhävningen var som vanligt på knä. När jag hade kommit till 30 var det rätt tungt, men jag skulle fixa i 40 i alla fall. Vid 40 så tänkte jag, 50 är en snygg siffra. Så de sista 10 gjordes på ren vilja, tror inte armhävningarna var särskilt vackra :-). När jag sedan skulle mata in ur många jag hade gjort såg jag att målet inte alls var 30 utan 20, gjorde visst väldigt många "för mycket" :-)

I måndags var det meningen att jag skulle ta nästa pass men kroppen kändes rätt så sliten och jag kände av mina 50 Burpees, så jag bestämde att ta en vilodag. Hundpromenaderna blev oxå kortare av samma anledning, men vi var ändå ute sammanlagt i över en timme uppdelat på två.

Igår morse lämnade vi paradiset och åkte hem och var hemma i Tumba strax innan tolv och det blev lunch på favorithaket i Uttran, har saknat deras sushi. Så igår kväll gjorde jag måndagens pass: 10 Gunde, 5 Hjärtat på knä, 5 Breda armhävningar på knä, 3 Bulgarisk split med vardera ben och 5 Bållyft. Jag fixade 8 varv och som vanligt är det armhävningarna som drar ner. Tror jag ska ge min överkropp en extra träning med hjälp av band som jag har liggandes hemma. Det blev ingen hundpromenad heller utan vi tog med hunden till svärföräldrarna och kasta han i polen så han fick simma lite, Baileys älskar  att simma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar