söndag 12 juli 2015

Taco som träningsmat...

I fredags var det dags att ta igen passet jag hade missat dan innan. Till middag hade vi tacos eftersom vi hade Marlenes kompis A och hans son på besök, även junior dök upp. I vanliga fall så brukar jag ta 4 st rågade men i och med att jag visste att jag skulle träna efter maten så kanske det inte vore så smart att vara proppmätt. Det blev 3 och bara den sista var rågad. Jag var mätt men inte proppmätt. Nån timme efter maten bytte jag om och körde igång med mitt pass. På schemat var det 10 Gunde, 3 bulgarisk split (en fot på en stol och sen sjunka ner på den andra foten och pressa upp), 4 knä mot armbåge, 5 armgång och 10 boxarrullningar. Halvvägs genom passet kände jag tacon uppe vid halsen, men det var bara bita ihop och köra vidare. Jag gjorde nästan 7 rundor, började precis göra boxarrullningarna när klockan för 15min ringde. Sen körde jag 20 min på bandet och kände mig ganska nöjd efter träningen. Jag hade för övrigt knappt ngn träningsvärk kvar i benen, För att summera träningsdan, tacos innan träning kanske inte var optimalt men det funkade. Blir det fler sådana i framtiden får jag nog hålla mig till 2, eller träna innan :-)

Vi hade en trevlig med sen kväll, Marlene och A hade en del att ta igen. Tror inte vi kom i säng förrän klockan två.

Igår var det så dags för första veckotestet. Det är samma varje vecka och man har ett mål man ska klara beroende på nivå. Testet består av 8 armhävningar på knä eller tå, 8 sit ups och 12 knäböj. Mitt mål var 5 st varv och jag klarade 6, men det märks att jag inte har styrka i överkroppen. Det var armhävningarna som tog tid. Klarade typ 4 i rad (på knä) innan jag var tvungen att vila ngn sekund.
Efter testet blev det en 30 min tur på bandet. I dag är det egen träning som gäller och så ska jag göra veckoutmaningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar