lördag 25 juli 2015

Hon sa JA!!!

Ett inlägg som inte har med min träning att göra, eller kanske lite i slutändan :-)

I torsdags kväll åkte vi, Marlene, Baileys och jag, ner till Alvedsjöbodar för att titta på solnedgången. Väl nere så släppte vi Baileys fri så han kunde bada men det var alldeles för stora vågor och lite läskigt tyckte nog han. När solen började närma sig horisonten bad jag Marlene att ställa sig upp, hon fattade inte riktigt varför men gjorde det till slut och då gick jag ner på ett knä och friade till henne och hon sa JA!!!

Marlene har sagt att om hon ska gifta sig så ska hon ha ett riktigt frieri. Och då har jag funderat på hur jag ska gå till väga. Att jag ville leva resten av mitt kiv med Marlene hade jag kommit underfund med ganska tidigt. Och ska vi leva ihop tills vi blir gamla så  varför inte gifta sig och visa att vi hör ihop, plus att det är praktiskt av andra skäl oxå (juridiska och så).

Men då krävs det alltså ett frieri... Jag har länge vetat hur bara inte riktigt när. Det fanns bara två tänkbara platser, Gambia och Öland. Två platser som hon älskar. En strand på Gambia hade varit nice men kanske lite för uppenbar :-). Och det är ändå Öland som ligger henne varmast om hjärtat. Så Öland alltså. Helst hade jag velat fria mitt på Ölandsbron men det hade nog inte varit så poppis med det andra bilisterna och kunde vara lite farligt. Dessutom hade jag varit tvungen att köra över Ölandsbron till Öland för att kunna fejka ngt fel på bilen och stanna. Problemet är att Marlene VILL köra över bron när vi åker till Öland och det är heligt (hem spelar det ingen roll vem som kör). Det hade varit knepigt att föröka få henna att avstå att sitta bakom ratten :-). Alltså återstod det en enda plats kvar, stranden på Ölands västra sida med utsikt över Blå Jungfrun och tidpunkten var ju given, solnedgång. För tre år sedan var det nära att jag friade efter vårt årliga besök till Lammet och Grisen, där vi efteråt åkte ner till stranden. Men det var inte riktigt solnedgång då och dessutom började jag tänka att jag faktiskt ville ha ett "riktigt" jobb först. Då jobbade vi fortfarande på viktväktarna och jag hade precis kommit in på min utbildning till Applikationsutvecklare. Så då bestämde jag mig att skjuta upp frieriet två år, tills jag blev klar med skolan och hade ett jobb. Jag trodde då att jag utan problem skulle ha jobb direkt efter skolan. Men så blev det inte utan det dröjde till december innan jag fick skriva kontrakt och började jobba i Januari.

Så nu i år var alla bitarna på plats och då var det med andra ord dags. Jag var beredd att fria när vi här nere på Öland för att fira midsommar. En kväll åkte vi ner för att titta på solnedgången. Hade jag friat då så hade vi haft Marlenes pappa som vittne, hade varit intressant att ha sett hans reaktion :-). Men det blev inget den gången, det var för mycket moln och man såg knappt ngn solnedgång, det var men andra ord inte det perfekta upplägget. Men i torsdags stämde alla pusselbitarna. Innan vi åkte ner till stranden så la jag in champagne, som jag hade smusslat hemifrån i min väska :-) ,  på kylning i frysen och jag stoppade en symbolisk ring som jag hade köpt för tre år sedan för frieriet. Symbolisk för att jag vet att Marlene är lite kinkig med sina ringar :-) och alltså vill välja ring själv. Vilket ju hon självklart ska få göra när vi kommer hem till Tumba/Stockholm, utbudet är lite bättre än i Löttorp :-)

Jag ska alltså gifta mig, vem hade trott det...

Vad hade det här med träning att göra?!? Jo, nu har jag ett supermål - jag ska se snygg och smal ut på mitt bröllopsfoto :-)

3 kommentarer:

  1. Härligt! ��
    Stort grattis! <3

    SvaraRadera
  2. Så himla glad för eran skull,ett stort gtattis tilll er båda :)

    SvaraRadera