måndag 13 juli 2015

Första veckan avklarad

Jag överlevde första veckan!

Igår var det inget pass inlagt så det blev egen träning. På förmiddagen tog Marlene och jag med oss Baileys på en 45min lång härlig promenad. Och på eftermiddagen ställde jag mig på bandet och gick i 45min. Men innan det var jag tvungen att anta och utföra veckoutmaningen. Första veckans utmaning var att göra crossfit situps (man börjar med händärna över huvudet på golvet och sedan gör man en situp och man ska nudda fötterna). Jag skulle göra så många i en följd som jag orkade, där 10st var mitt riktmärke. Jag dubblade det, fixade 20st.

Börjar det då märkas att jag satt igång?!? Knappast på måttbandet, men det vet jag egentligen inget om eftersom jag har bestämt mig att mäta mig var fjärde vecka. På vågen dådå?!? Det gjorde det helt klart, det blev 2.4kg ner första veckan och då har jag inte varit nitisk utan ätit tacos och glass i fredags, lite glass och en cognac i lördags och lite glass igår.

Jag har samma känsla efter första veckan som jag hade efter första veckan på ViktVäktarna, Det är helt klart genomförbart och inte stressande. Jag kan få in min kvart ett pat gånger i veckan och ofta blir det mer än en kvart. På vardagarna har ett pass tagit 40 - 45 min med övningarna, stretch och en tur på bandet. och allt som allt en timme med ombyten och dusch. Som sagt helt klart genomförbart.

Ser verkligen fram mot andra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar