onsdag 8 juli 2015

Dag 2

Hur är det man säger... En gång ingen gång. Så igår var det alltså dags för mitt andra pass. Efter måndagens mördarpass så befarade jag träningsvärk men kände inget när jag vaknade. Det fick mig dock inte att jubla och slå mig för bröstet för hur vältränad jag är :-) Jag vet bättre än så, jag körde passet på kvällen, vilket borde betyda att träningsvärken borde komma senare under dagen. Och det gjorde den ju, vid lunch kom den sakta krypande och när jag på eftermiddagen gick till tåget så kändes det i låren. Och jag visste att dagens pass skulle vara mer benövningar...jabba.

Andra dagens pass bestod av 5 kissande hunden med varje ben, 5 bållyft, 5 superman, 5 enbens knäböj lätt (vilket betyder att man har det andra benet som stöd) med varje ben och 5 dips lätt.

Det var inte ett lika mördande pass och inte lika högintensivt som pass 1 men jag fick ändå bra puls. De svåraste övningarna var superman, man ligger på mage och ska lyfta armar och ben från marken, eftersom min bålstyrka suger. Och så knäböjen, inte så lätt att böja på ett par trästockar - jag hade då hunnit få en rejäl träningsvärk i låren. Men som Paolo säger, det är bara att bita ihop över och underkäken och köra. Jag hann göra 6 varv innan kvarten var över.

Efter lite stretch ställde jag mig på bandet och gick i 20 min, gick 2,4km och kom med råge upp i mitt mål på FitBit. Jag har 8000 steg som mål. Ska nog efter semestern öka upp den till 10.000. Med mitt numera stillasittande jobb så kom jag sällan upp i mitt mål på vardagarna. Däremot var det oftast inget problem att komma upp i över 10.000 på helgerna, då har jag ju hundpromenaderna :-)
Varför vänta till efter semestern? den är ju bara 1.5 vecka bort och då vet jag med säkerhet att jag kommer upp i 10.000+ steg eftersom det oftast blir 2 hundpromenader om dan. Men när jag väl kommer hem och börjar jobba igen ska jag se till att det blir extra steg istället för att slappa framför tv:n hela kvällen :-)

Fick en härlig välkomnande när jag kom hem igår med jordgubbar och champagne :-) Marlene tyckte vi skulle fira att jag klarat min provanställning och numera är tillsvidareanställd på Kitchentime.
Eftersom jag hade träningen framför mig så blev det ett glas innan middagen och resten avnjöts till Morden i Midsomer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar