torsdag 5 december 2013

Strul med buss...

De senaste veckorna har det varit lite struligt med pendeltågtrafiken. Och så även i måndags eftermiddag när jag skulle hem från kontoret. Jag tittade på alternativa vägar och det visade sig att jag kunde ta bussen hem från Fridhemsplan. Den stannade dessutom typ utanför huset. Och att ta sig till Fridhemsplan var inte mycket krångligare än till Karlberg. Jag fick gå till Sankt Eriksplan och ta t-banan en station. Detta fick mig att fundera på om inte bussen kunde vara ett alternativ på morgonen. Så jag testade i tisdags och det visade sig att restiden dörr till dörr blev knappt 10 min längre med buss. Och bussen råkar väldigt sällan ut för lövhalka, signalfel, olycka på spåren, växelfel, datorfel osv osv. Men de kan råka ut för motorfel... Detta hände i morse i den stora korsningen i backen innan Liljeholmsbron. Så det var bara att kliva av och fundera hur man tar sig vidare. Gå ner för backen och vänta på nästa buss, eller gå ner för backen till Liljeholmen och ta t-banan eller gå till Årstaberg och hoppas att pendeln går som den ska. Det blev det tredje alternativet och jag klev in på kontoret strax efter klockan 8, 20 minuter senare än vanligt.

Dagen fördrevs med fortsatt jobb med adminverktyget. Jag placerade ikoner för info/hjälp vid varje rubrik i formuläret och sedan var det tänkt att när man hovra muspekaren över bilden då får man fram en hjälptext vad man ska göra/skriva i respektive fält. Efter lite micklande var både ikonerna och inforutorna fixade. Jag la till dem på alla de sidor där det finns formulär. Detta höll jag på med fram till lunch och efter lunch satt jag med index-vyerna. Och de ska jag fortsätta med imorrn. Fick ju gå tidigare idag då jag var tvungen att sticka iväg till mitt VV-jobb.

Imorgon blir det lite sovmorgon eftersom Marlene ska till läkaren på morgonen och då ska jag inte iväg allt för tidigt så att vi inte övertrasserar Baileys fyra timmars regel (han lämnas aldrig ensam hemma längre än fyra timmar). Jag räknar med att komma till kontoret strax efter halv nio. Blir dock spännande att se hur mycket/lite snö det har fallit under natten när jag vaknar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar