lördag 7 december 2013

Bjuden på julfest

Igår åkte jag till jobbet lite senare än jag brukar, Marlene skulle till läkaren och vi visste inte när hon skulle komma hem till Baileys igen. Därför gick jag hemifrån tjugo över sju, då skulle vi klara fyra timmars gränsen på B.

Jag fortsatte på de olika vyerna. Och sedan kom M och tyckte att vi skulle ha mer platta knappar inte Bootstraps vanliga. Jag letade runt lite och hittade tillägg som man använder tillsammans med Bootstrap. Och med det tillägget ser knappar och menyer och fält i formulär ut som win8 (metro med andra ord :-) ). Från klockan nio blev det ganska många sms som gick mellan mig och Marlene. Hon hade nämligen blivit godkänd för att få göra en bröstförminskning på landstingets bekostnad. Skönt att hon blev godkänd. Nu kan man ju tycka att jag som kille ska tycka att det är tråkigt att ens flickvän/sambo ska få mindre tuttar, men det gör jag inte :-) Hon har besvär av att ha så pass stora bröst och om en förminskning får henne att må bättre är det ju kanon. Det är ju inte så att hon ska ta bort de helt och hållet.

Runt tio kom chefen fram och berättade att de skulle ha en julfest för de anställda och deras respektive nästa fredag (13 december) och att jag och Marlene var välkomna på den oxå. Jag tackade så mycket och sa att jag skulle kolla med sambon men att det säkert skulle gå bra. Sedan skickade jag ett sms till Marlene och frågade vad hon skulle göra nästa fredag, hon svarade att det inte var ngt inbokat (vilket jag visste :-). "Då ska du gå på julfest" skrev jag. Hon velat gå på ngt form av julbord och nu kanske hon får göra det. Vi vet dock inte så mycket vad som ska hända. Allt vi har fått veta är att vi ska träffas på kontoret klockan 16 och därifrån ta oss vidare gemensamt. Klädsel var festklädd då vi ska vara inomhus med mat och event.

Snacka om skillnad i personlapolicy!!! Vad menar jag med det?!? Jo, i början på november hade vi en Kick Off på ViktVäktarna. Det var lite intressanta föredrag och sedan en fest där Shirley Clamp sjöng ett par låtar som del av underhållningen. De här personalfesterna blir ett sätt att träffa de andra coacherna i landet. Problemet är att de anställda kassörerna inte är välkomna på dessa tillställningar. Och här har jag alltså blivit bjuden på ett julevent på mitt LIA-företag och jag är inte ens anställd och jag får till och med ta med Marlene. Detta kallas personalvård. Jag förstår varför jag trivs så bra och har valt samma företag att göra båda LIA-perioderna.

Resten av dagen satt jag och fixa till dropdown-menyer som hade ändrats en smula utifrån M:s nya önskemål. Satt och pilla med utseende och funktioner i vyerna oxå. På måndag ska jag pyssla med att dela upp en dropdown-meny i två. Vad som visas i den andra menyn styrs utifrån de val man gör i meny ett.

Jag kom hem strax innan 18 igår och vi bestämde att vi skulle fira Marlenes glada besked tidigare under dagen med ett besök på vårat sushi ställe. I vanliga fall går vi dit på lunchen och äter buffe för 79:- men vi har sett att de har kvällsbuffe på vardagar för 99:-. När vi kom dit fanns det ingen mat där den brukar vara. Vi frågade om det inte är buffe idag men det var det. Hon som jobbar och gör sushin frågade "Ni ska bara ha sushi va?!?" och det sa vi att det stämmer bra, bara sushi går bra. Efter ett tag kom hon med en tallrik sushi och ställde på matvagnen men konstaterade att vi nog kunde ta tallriken till vårt bord :-) Och sedan kom hon med två fulla talrika till innan vi sa att de räcker nu :-)

Sedan åkte vi hem och väntade på Minior som ska vara hos oss i helgen. Vi plockade upp honom hemma vid nio, han hade nämligen varit på skoldisco på kvällen och då blev det lite senare än 16 som det är tänkt att han ska komma över till oss.

Vad vi gjorde idag och imorrn får jag skriva om imorgon kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar