måndag 9 september 2013

Dag 6: försök nr två

Idag var det dags för ett nytt försök att få till ett "Sprawl & Brawl"-pass. Igår fortsatte vi med trädgården och när vi var klara efter lunch kändes kroppen ganska mör. Trots uteblivet pass blev det en 45 min rask promenad med hund och sen trädgårdsarbete. Skyffla och bära grus i hinkar, väldigt mycket grus. Jag passade på att använda hinken som hantel när jag bar :-)

Som sagt, idag var det då dags. Jag körde igång och insåg att jag antingen har träningsvärk i en nedre magmuskel eller så har jag sträckt den. Så fort jag skulle göra situps eller armhävningar, dvs spänna och belasta bålen hade jag ont. Så jag gjorde de övningar jag kunde men missade mer än halva passet.

Trist men kanske inte oväntat,  jag gick in i detta väldigt otränad och risken för en sträckning fanns där hela tiden. Nu har jag smörjt in med Voltaren och ikväll smörjer jag in med tigerbalsam. Sedan får vi se hur det känns imorrn. På onsdag har jag skola och jobb och då blir det inget pass. Det är möjligt att jag vilar från Tapout imorrn men då ska jag nog försöka få till ngn form av träning av överkroppen. Bara för att jag inte kan ner på marken och jobba betyder inte att jag inte kan göra annat. Vi får se men vila verkar klokast i längden. Jag ska inte bli klar så fort som möjligt utan få resultat på sikt. Och då tjänar jag inte på att förvärra skadan bara för att bli klar tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar