lördag 7 september 2013

Dag 6: en femtedels träning

Idag var det skulle jag köra "Sprawl & Brawl". Tanken var att jag först  skullegå med hund, vilket jag oxå gjorde. Vi gick vår 7.5 km slinga på strax över en timme. Sedan skulle jag köra ett träningspass duscha, fixa mat och sedan hjälpa Marlene i trädgården med rabatten. Promenaden blev av och när jag kom tillbaka höll Marlene på i trädgården. Vi lägger kantsten runt rabatterna och sen ska det på markduk och grus för att slippa rensa ogräs bland blommorna. Hon höll på att lägga kantstenarna på plats och jag skulle bära grus efter lunch. Jag bytte om för mitt träningspass och satte igång. Passet var 47 minuter långt och jag hann nog tio minuter in i passet när Marlene behövde assistans med kantstenen. Så jag avbröt och ägnade tiden fram till lunch jobbandes i trädgården och efter lunch likaså. Jag gick bland annat loss på en pil med yxa för att få bort hela trädet. Fick hugga rötterna så att vi kunde få loss pilen.

Så även om jag inte fick ett "Sprawl & Brawl" pass fick jag motion så det räckte och blev över. Känner mig ganska trött i kroppen just nu. Jag ska göra ett nytt försök med passet imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar