lördag 7 september 2013

Dag 5: Dags igen

Igår var det så dags igen att träna efter tre träningsfria dagar. På programmet stod "Legs and Back".
Egentligen skulle jag ha kört detta pass i tisdags och jag kan säga att det var nog tur att jag gick i skolan och jobbade hela tisdagen. Den träningsvärk jag hade i benen efter söndagens pass var grym. Tror aldrig jag har haft så ont av träningsvärk tidigare i mitt liv. I benen!?! Jag trodde jag hade starka ben... Det gjorde ont att gå, speciellt ner för trappor men framför allt att sätta sig ner. Och med det skulle jag ha kört ett "Legs and Back" :-) Så tisdag kväll och onsdag kväll ägnades inte åt att bygga upp mina svaga sidor, det gjorde jag inte förrän i torsdags. Då gjorde jag armhävningar och situps för att träna upp överkroppen lite.

Och som sagt, igår var det dags. benövningarna var helt ok, i de används ett gummiband som man sätter runt fötterna/benen för att öka motståndet på de olika övningarna. Det var en del armhävningar med en twist och jag tycker nog att jag orkar göra fler armhävningar nu efter en vecka. Jag kan fortfarande inte göra en riktig armhävning utan får ta knävarianten. I ryggövningarna användes slangarna mycket. Och det svåraste var att få till rätt motstånd på slangarna så att jag fick ut ngt av övningen. Jag fick pausa och spola tillbaka programmet ett par gånger annars hade hela övningen gått till slanginställning.

Hela passet var på 42 min och det var jobbigt, jag blev riktigt svettig. Men det var kul. Det kanske inte har framgått av det jag har skrivit men jag tycker det är roligt. Mike Karpenko, instruktören, är riktig bra, man blir peppad av honom att inte ge upp när det blir jobbigt och han peppar en i exakt rätt ögonblick som om han faktiskt skulle vara där i mitt vardagsrum :-).

Tapout XT slogan är bland annat  "Earned with swett" och det gör jag definitivt.

Om ett par timmar ska jag köra nästa pass, jag återkommer med intryck senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar