måndag 2 september 2013

Dag 4: Yoga

Idag hade jag betydligt mindre ont i överkroppen, träningsvärken håller på att släppa där.
Där ja, men istället har jag ont i lår och rumpa efter gårdagens pass. Och då är mina ben någorlunda vältränade i och med alla mina promenader med hund och att de varit tvungna att bära upp min överkropp.

Dagens hundpromenad gick inte lika fort som den brukar, kändes som jag hade telefonstolpar istället för ben att gå på. På eftermiddagen var det så dags för kassaskåpet att göra yogaövningar.

Det är deras version av yoga, en riktig yogalärare skulle nog inte direkt godkänna detta. Jag har i och för sig aldrig gått på en yogaklass så för mig var det ok. Det var mycket stretch och mycket gå ner i "kobra" men allt bygger på att få till lite smidighet.

När passet var klar, 52 min senare var jag svettig, inte lika sjöblöt som jag var igår men svettig. Det var ganska skönt även om jag inte kunde göra alla övningar. Som sagt, jag är smidig som en flodhäst. :-)

De närmaste tre dagarna är träningsfria i och med att jag har skola och jobb hela dagarna. Jag ska nog ta morgondagen helt träningsfri, men onsdag och torsdag ska jag försöka få in lite situps och armhävningar, gäller att passa på att bygga upp de svaga bitarna. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar