söndag 1 september 2013

Dag 3: Lite dagen efter ...

Idag har jag varit lite dagen efter... efter ett hårt träningspass. Det har alltså inget att göra med att vi var på inflyttningsfest hos Junior. Vi var där från 17 till ngn gång efter 21. Då fick ungdomarna fortsätta festen själva. I dricka väg blev det läsk. Så dagen efter idag är träningsvärk efter gårdagens pass. Har ont i de flesta muskler på överkroppen :-) och det är skönt. Jag gillar att ha träningsvärk, det är beviset på att jag har pushat min kropp. Dagen började med att jag efter frukost gick 7.5 km med Baileys. Jag hade bestämt att dagens träningspass skulle ligga på eftermiddagen.

Idag stod "PLYO" på schemat. Det var mycket hopp, knäböj och utfall i 50 min. Träning för styrka i ben och spänst. Magen och rumpan fick sig oxå en omgång. Det var det svettigaste passet hittills. Det var riktigt jobbigt. Imorgon kommer jag nog ha ont i HELA kroppen, tur att det är Yoga på programmet då.

Jag kunde nästan gör alla övningarna, det var ett par som jag modifierade så att jag klarade av det. Det som var lättast idag var vattenpauserna och nedvarvningen :-)

Har kommit fram till att jag ska vara helt vit under hela den här testperioden, dvs ingen alkohol förrän alla 78 träningsdagar är till ända. Inte för att jag brukar dricka speciellt mycket, kanske blir ett glas Cognac fredag eller lördag ngn gång i månaden. Vi är ena riktiga skattesmitare Marlene och Jag, vi röker inte och dricker knappt ngn alkohol :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar