fredag 30 augusti 2013

Överlevde

Första passat avklarat och jag lyckades utföra alla övningarna utan några som helst problem.....eller hur :-)
Nä, det var tufft. Vissa av övningarna var för svåra för min otränade överkropp. I en skulle man gå ner till planka, dvs ha underarmarna och fötterna i backen och kroppen rak, som en planka. Det fixade jag, men sedan skulle man gå framåt och bakåt i denna position. Där insåg jag min begränsning och höll bara kvar mig i  plankläget (vilket var svårt nog efter ett tag.). Det första passet heter Cross Core Combat och innehöll en hel del armhävningar och bålövningar som plankan och situps.

I och med att jag är så pass otränad är mina muskler ett tacksamt offer och jag borde kunna se resultat ganska snart. Jag gjorde alla övningarna så gott jag kunde och underlättade vissa för att klara av de. Men som instruktören Mike säger, det är inte meningen att jag ska vara lika bra som de som gör övningarna med honom på dvd:n, de har kört igenom hela 90 dagars programmet minst en gång. Dessutom var 2 MMA fighters med och en av de suckade vid vissa övningar. :-)

Hela passet var på knappt 50 minuter med sammanlagt  runt 10 min uppvärmning och nedvarvning. Och hela 4 vattenpauser på hela 15 sec styck :-). Och tiden flög fram medan svetten sprutade. Det här var nog bland det värsta jag har gjort i träningsväg, det som kommer i  närheten skulle vara när jag för typ 20 år sedan försökt komma med i Tumba Baskets herrlag och tränade med dem. Men då vägde jag oxå 150+ :-)

Imorgon blir det nytt träningspass, hoppas jag kommer ur sängen bara :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar