lördag 31 augusti 2013

Kom ur sängen

Lyckades ta mig ur sängen för egen maskin idag. Det kändes lite i musklerna men inta alls så illa. Tanken var att jag skulle ta en promenad med Baileys innan jag satte igång med pass nummer två men i och med att det regnade blev det inte så. Efter lite skolarbete vid datorn satta jag igång vid tio tiden. På schemat idag stod "Strength & Force Upper" + "Ultimate Abs" . Det första programmet fokuserar på överkroppen och är drygt 50 min långt medan det andra plågar magmusklerna i knappt 20 min. Runt 70 min träning med andra ord. Idag fick jag verkligen beviset på hur svag min överkropp är. Första passet var i princip varannan gång övningar stående med slangar och varannan gång olika former av armhävningar på golvet. Slang övningarna gick ok förutom de där jag skulle pressa händerna uppåt över axlarna upp mot taket. Där var bandet för "tungt" (jag får skaffa ett band med mindre motstånd eller stå på knä. Kombinationen 194 cm och otränade axlar var ingen bra :-) ). De olika armhävningsövningarna fick jag göra så gott det gick, på knä. Jag klarar inte göra en "riktig" armhävning - ÄN :-).

"Ultimate Abs" passet var ännu värre, jag gjorde det jag kunde, vilket sorgligt nog inte var mycket. Så jag gjorde mest vanliga sit-ups, vilket inte var många heller. Som sagt, helt otränad kropp. Men jag ser det positivt, jag lär snabbt se resultat bara jag hänger i och det tänker jag göra.

Det blir till att jag lägger in sit-ups och armhävningar de dagar jag måste ta pauser för att ändå få lite träning i kroppen. Ska dock ha en dag i veckan helt träningsfri.

Nu har jag precis kommit tillbaka från den där hundpromenaden som uteblev i morse. Det blev drygt 5 km.

Nu ska jag fixa mig i ordning för det vankas inflyttningsfest.

Imorgon står benövningar på programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar