tisdag 9 april 2013

Utvärderad

Igår blev jag så utvärderad. Hur jag hade skött mig så långt. Och?!? Jag blev med berömd godkänd. :-)
Känns skönt för egot. Micke, kursansvarig från Teknikhögskolan kom alltså på besök. Han skulle kolla att jag har det bra, att jag inte sitter i ngn mörk skrubb, fastkedjad :-). Omdömet från J var bland annat att jag funkar klockrent, att jag sköter de uppgifter jag får och att han inte behöver handleda så mycket. Att det jag inte kan försöker jag ta reda på/läsa mig till på egen hand. M sa att jag funkar socialt, att jag kom bra in i gänget. Känns skönt med tanke på hur nervös jag var innan praktiken, att jag skulle vara till besvär. Dessutom underströk J att jag har kastats in i ett riktigt projekt, med kod som ska i produktion och bli kommersiell och har skött mig.

En bra dag med andra ord, speciellt som jag till slut lyckades lösa hur jag skulle få in bilder in i vyerna.
Det sista innan mötet jag och J pratade om är hur vi skulle spara informationen användaren matar in när hen skapar övningarna. Med tanke på att det kan bli fråga om bilder kan det bli tungt. Det gäller att på ngt smart sätt lösa det, så att det inte blir segt. Vi ska tydligen använda oss av asynkron överföring. Med hjälp av AJAX (Asynchronus Javascript And XML), för att förenkla och snabba upp kommunikationen mellan användare, webbsida och bakomliggande system. Vi har tittat lite på AJAX i skolan i webbkursen och ASP-kusen men inte alls ngt djupgående så det ska bli spännande att lära mig ngt nytt. Tydligen hade J sysslat en hel del med AJAX i det föregående projektet han höll på med.

Efter middagen igår invigde jag löpbandet hemma på allvar. Medan Ola-Conny och Morgan reste runt i USA (ett riktigt må-bra program, kan inte bli annat än glad när man ser de två ute på resa) gick jag 5km i ett riktigt raskt tempo, klarade 5km på knappt 40min. Ska försöka få till motionen mer regelbundet nu. Tanken är väl att ALLA dagar utom tisdagar och torsdagar (kvällar vi jobbar sent på VV) ska bli motionsdagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar