måndag 8 april 2013

Sjuk

I helgen har jag varit hängig och nog lite sjuk. Det började i torsdags. Torsdagen på kontoret gick åt att försöka få till att dynamiskt ladda upp filer. I och med att en websida är stateless, dvs har inget minne av vad som händer på den utan allt det får man lösa backend, gäller det att spara den informationen och ta hend om det innan man laddar upp sidan igen. Det är inte så trivialt och det försökte jag läsa på om i torsdags. Men jag kände att huvudet inte riktigt var med. Det gick trögt och jag satt och frös och svettades om vart annat. Jag höll på att bli sjuk. Jag hade inte löst mitt problem med vyn när jag gick från kontoret till Huddinge och VV. Och på kvällen konstaterade jag att jag nog borde stanna hemma och ta hand om mig, så att jag kunde vara klar i knoppen på måndagen och mötet med kursansvarige för vår linje. Så sagt och gjort blev det en sjukdag, ville inte heller smitta ner de på kontoret. Helgen gick mest åt att tycka synd om mig själv och göra så lite som möjligt :-)

Nu sitter jag alltså tillbaka på kontoret måndag morgon och mår förhållandevis bra. I eftermiddag ska vi ha ett utvärderingsmöte. På det ska M vara med, då hand är kontaktpersonen, J för att han är min handledare och Micke från Teknikhögskolan, han är vår kursansvarige och han åker ut och besöker oss på LIA-platserna. Han har tydligen än så länge bara hört gott om oss på de ställena han besökt, hoppas trenden fortsätter :-)

Det löste sig för övrigt med min Office version. Det räckte att jag kopplade in mig på skolans nätverk för att licensen skulle bekräftas, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar