onsdag 3 april 2013

Påsklov

Ngt Påsklov har jag inte, det har däremot ett par på kontoret så det var lite tomt här igår. Gårdagen var jobbig. Jag är ingen fan av sommartid, för att uttrycka det milt så HATAR jag sommartid. Min kropp ville inte riktigt vara med när den enligt sin inbyggda klocka var tvungen att gå upp halv fem... Jag var trött och gäspig framför datorn nästan fram till lunch, otroligt att jag fick ngt gjort faktiskt. Hoppas att det blir lättare idag. Igår jobbade jag med vyn där man skapar övningar. Den är dynamiskt uppbyggd och meningen är att om man trycker på en av plusknapparna under respektive kategori ska man kunna ladda upp en bild som tillhör/förklarar. Trycker man en gång till på plusknappen ska man kunna lägga in en bild till osv. Utmaningen är att få HTML elementet för att ladda upp filer att hamna på rätt ställe på sidan. I och med att sidan byggs upp dynamiskt under körning gäller det att hitta den plusknapp användaren har tryckt på och lägga in uppladdnings elementet innan det. Fick inte riktigt till det igår och ska fortsätta med det idag.

Idag ska jag oxå gå lite tidigare än jag brukar på onsdagar, ska nämligen till skolan och fixa till min dator. Office paketet vill att man bekräftar licensen. Jag tror det beror på att jag har bytt hårddisk. Jag har fått ut nyckeln till officepaketet men det funkar inte i alla fall, står att man ska koppla upp sig mot nätverket eller ta kontakt med admin. Jag måste med andra ord åka till skolan och koppla upp mig på nätverket där och hoppas att det löser sig, annars får jag kontakta ngn dataansvarig och få hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar