måndag 1 april 2013

Halva praktiken klar

Nu har halva praktiktiden gått, 6 veckor. Det har gått snabbt och jag har gjort en hel del. Kanske inte några flashiga win8 eller windows phone 8 appar men faktiskt ngt som kommer till gangn för barn med särskilda behov. Då är jag mer än nöjd. I tisdags fortsatte jag att göra ändringar i vyerna utifrån den nya designen från A-S. På onsdagen la jag in en sökfunktion till en av vyerna. Innan lunch var det så dags att ta tag i vyn som ska använda xml-tamplaten. Jag pratade med J om det, han förklarade hur det var tänkt att det ska funka. Att jag loopar igenom xml-filen och bygger upp vyn dynamiskt utifrån xml-schemat. Jag satte igång och med lite hjälp från google :-) hade jag fått till vyn innan jag slutade för dagen och veckan. Vyn är inte helt klar än men på väldigt god väg. Och jag har att göra den här veckan nu när J är borta på påsklov i fjällen.

Påsken har varit behaglig, kanske lite väl mycket mat men men. Nu har vi i alla fall hjälpmedel hemma för att ta hand om extrakilon som finns på kroppen. Förra helgen när Marlene var på sin bloggträff satt jag och kollade löpband på nätet. Hittade ett par intressanta på blocket, ett av de fanns i Rönninge. I och med att det är tänkt att även jag ska använda bandet och att Marlene vill springa på det räcker inte ett enkelt gåband. Eftersom jag är lång är det bra med ett långt band och gärna ett brett oxå, då blir det lättare att springa på. Sådana band brukar vara dyra. Ett nytt brukar ligga på över 10.000kr. Bandet vi hittade i Rönninge var 150cm långt och 50cm brett, dessutom kan man springa på det upp till 16km/timmen och få 10% lutning på det. Han som sålde det ville ha 5500 kr för det stod det i annonsen. Vi fick ner det med en tusing :-) Bandet är tre fyra år gammalt men knappt använt. Det har mest stått och samlat damm. Nypriset var nog inte under 12000. Ett bra köp som redan har använts av både mig och Marlene. Tanken är att även få upp Baileys på det :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar