måndag 25 mars 2013

Konstig helg...

Det blev en konstig helg, en ensam helg (delvis). Junior hade tävlingar i Sollentuna i helgen och stack iväg före sju i lördags, Senior jobbade och stack innan åtta och kvar blev jag och Marlene. Men även hon stack strax efter åtta :-O. Hon skulle på bloggmingel i Kolmården, en heldag med föreläsningar och aktiviteter med övernattning. Och kvar blev Me myself and I - och Baileys. Så jag blev alltså själv med hund, ungarna skulle i och för sig komma hem till kvällen. Jag ägnade dagen med att gå långa brandmannavarvet med Baileys, drygt fyra och en halv kilometer. Sedan satt jag mest vid datorn, programmerandes. Jag passade på att äta en utsökt lunch, lever. Det är bara jag och hund som gillar det, det blir med andra ord inte så ofta som jag får möjlighet att äta det. Bäst att passa på :-) Vid fem dök Senior upp från jobbet och strax innan sju dök Junior upp. Till middag fick vi en extra gäst, Juniors flickvän. Det blev hemmagjorda hamburgare och pommes. Det var konstigt att gå och lägga sig själv, till och med Baileys var förvirrad för han snodde min kudde som vanligt trots att han hade hela Marlenes säng till sitt förfogande. Söndagen började som lördagen, efter en lång tv-frukost, jag såg ett avsnitt av Suits, gick jag och Baileys åter långa varvet. På vägen fick jag ett sms att Marlene var på väg hem. Hon hade en trevlig lördags kväll, det märktes då jag inte fick ett endaste sms på hela kvällen :-) Skönt att hon fick göra ngt hon hade velat ett tag och att det blev bra. När hon kom hem strax efter elva konstaterade hon att hon skulle gå och lägga sig. Det hade tydligen blivit sent, eller tidigt kanske man ska säga :-) Vi låg och pratade en stund och sedan gick jag ner för att gör mat till mig och hunden medan hon fick ta igen sig. Efter att hon gått upp tillbringades resten av eftermiddagen/kvällen i tv-soffan.

Idag var det en ny arbetsvecka, en kort sådan. i och med att fredagen är röd dag. Runt nio fick jag en tidig påskpresent. Vi skulle tydligen vara lediga även torsdag. Det betyder att jag och Marlene kan ha sushidate på torsdaglunch. Idag skulle vi avsluta Sprinten och ha en SprintReview. Men det visade sig att J inte skulle komma in förrän till lunch. Så jag pysslade med att fixa till det sista på vyerna. Till lunch blev det Våffelverkstad i köket. Det var ju Våffeldagen idag. Jag hade med mig en matlåda för jag visste att det skulle behövas många för att jag skulle bli mätt. Jag tog en till efterrätt. J dök inte upp efter lunch heller, det blir nog en SprintReview imorrn istället. Jag gjorde ändringar i vyerna efter att tittat vad A och A-S hade gjort för ändringar. Kommer att fortsätta med det imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar