onsdag 20 mars 2013

En lugn dag på kontoret

Idag var det en lugn dag på kontoret. På morgonen fortsatte jag med CSS-boken. Fram emot 10 tiden började jag undra hur många i projektguppen vi skull bli. Då var A-S, G och jag på plats. S brukar dyka upp mellan nio och tio och J efter nio. Men ingen av dem var närvarande. Efter tio dök slutligen J upp, men ingen S. Hon skulle jobba hemifrån idag. Jag pysslade lite med CSS:n på sidorna och tänkte göra det fram till lunch, som vi brukar ta runt halv tolv.

Jag frågade J vad jag skulle göra, efter att ha redogjort mina förehavanden de senaste dagarna. Vyn som jag ska använda XML i tyckte jag vi skulle vänta med i och med att designen inte riktigt är klar för hur den sidan ska se ut. Jag frågade om jag skulle ge mig på vyerna för användarhanteringen, som S hade satt igång med. Han tyckte att jag skulle höra med henne hur mycket hon gjort. Och det gjorde jag. Det blev ett par mailturer fram och tillbaka innan vi kom fram till att hon skulle göra själva servicen för anropen. Alltså backend koden, databasanropen. Och att jag skulle stå för GUI:n, som i princip ser likadan ut som de tidigare vyerna jag har gjort. Jag sa att det inte var bråttom med servicen, jag skulle göra det grafiska först innan jag in kod som hämtade och presenterade informationen. Men strax innan jag gick för dagen vid tre fick jag mail att hon hade fixat koden. Jag tackade och sa att då har jag ngt att göra imorrn bitti när jag kommer till jobbet :-)

Så jag vet hur min morgondag kommer att se ut. Fixa tre vyer (en hann jag göra idag, så fixa två ska det vara. Har dock kvar lite på den, så kanske fixa två och en kvarts vy :-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar