söndag 24 februari 2013

Storkoks söndag

Söndagen har varit lugn och skön. Efter att ha vaknat runt 9 och lallat runt fram till halv tolv gick Marlene och jag en lång promenad med Baileys. Vi gick på platten idag, inga backar. Däremot gick vi förbi åkrarna runt hamra och kunde släppa Baileys fri att springa. Han hade lite problem i den halvdjupa snön på fälten men han gav sig inte och hade kul. Efter att vi hade kommit hem igen var det dags att sätta igång med lunchen, den skulle bli lövbiffsgryta med ris. Och det skulle bli MÅNGA portioner, meningen var att jag skulle göra så mycket att det skulle bli över till ett par matlådor att frysa in. De kan jag sedan ha till kontoret. Då har jag både koll på pointsen och det blir billigare än att äta ute. Det blev 6 matlådor plus att jag och Marlene fick lunch plus att det blev en två portioner gryta över till imorgon för Junior att äta innan träningen.

Eftermiddagen har jag mest ägnat åt att försöka få till utseendet på vyerna i projektet med hjälp av CSS men det har gått så där. Får nog ta hjälp av proffsen imorrn :-)

Kvällen kommer tillbringas framför tv:n, Marlene har precis kommit hem från bingon som hon ibland åker till på söndagar här i Tumba, i folketshus. Tydligen var Junior med föör första gången på evigheter, hans kusin ville att han skulle vara med. Han kände sig kanske en smula blåst då kusinen inte dök upp men i och med att han vann 300kr var det nog plåster på såren :-)

Imorgon börjar nästa praktikvecka, det ska bli intressant att se hur många som kommer vara på kontoret den här vecka i och med att det är sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar