tisdag 26 februari 2013

En lång lugn dag

Veckans tisdag var betydligt behagligare än förra veckans trots att den var nästan lika lång. Jag har kommit in i rytmen på kontoret och idag blev det lite framgångar på utvecklingssidan. Jag kom dit som vanligt halv åtta och fram till runt tio satt jag både med ASP.NET WebForms bok och med att få till CSS:n på admin vyerna. J kom efter nio och G jobade hemma idag, han skulle läsa på en del dokumentation inför det han ska göra i HTML5 på plattorna. Vi hade inte mycket till Daily Scrum på två :-). J hjälpte mig att klura ut varför jag inte fick CSS:n att fungera. Det visade sig att det funkade på hans burk men inte på min, med andra ord var det inte min CSS det var fel på utan min dator. En del filer var inte installerade för att få IIS:en att fungera (Internet Information Services, används för att sätta upp en webbserver som man tex kan ha hemma). Efter lite micklande fick vi det att fungera, JOY :-)

Jag satt genast igång att leka med utseendet på sidorna, hoppas att jag snart får reda på hur designen på adminsidorna ska se ut. Eftersom jag skulle jobba i Haninge idag gick jag redan 14:20 för att hinna till Haninge till 15:15. Idag var det lite mindre folk på första klassen som i vanliga fall ligger runt 70st, det kom 60st. Däremot var det fler på andra klassen än det brukar och hela 6st nya som skrev in sig på andra klassen. Inte illa en sportlovsvecka :-)

Vi kom hem kvart över nio och då var mitt första mission att fixa en matlåda till imorrn. Det blev rester i form av ris och couscous (hade för lite ris för en portion som skulle mätta mig) och till det lövbiffsgrytan, dessutom skalades 2 stora morötter som lades i påse.

Nu medan jag har suttit och skrivit kom Senior hem från jobbet, MacDonalds. Han hade med sig en ny hamburgare som de börjat med och inte haft tidigare. Han ska egentligen inte ta hem sådana godsaker till oss om vi inte explicit ber om det men.... han började med att säga "Jag vet att jag egentligen inte ska ta hem mat från jobbet men vi har en ny hamburgare som ni måste snaka, jag tror att du (Marlene) kommer gilla den men jag tror framför allt att Martin kommer gilla den.". Jag hörde inte riktigt vad det var i den och vad den hette men nu ska jag ta resten av den (Marlene provsmakade ett par tuggor) och se om jag gillar den. Jag återkommer med omdöme imorrn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar