onsdag 27 februari 2013

Den var god

Hamburgaren som jag provsmakade efter att jag skrivit gårdagens inlägg var god, det var en Kentucky Steakhouse Classic & Co. Jag fick dock bara halva... :-)

Dagens arbete var produktivt, det började i och för sig lite slappt med att jag lästa WebForms bok och gjorde övningar. Klockan 10 hade vi vårat Daily Scrum, denna gång fullt utvecklingsteam - 3 pers :-)
Jag berättade vad jag hade gjort igår - fixat dator jobbat med utseendet. Vad jag skulle göra idag - göra GUI:n för admin delen. Vad som höll mig tillbaka, att jag ännu inte fått veta hur admin delen skulle se ut. Men strax efter mötet kollade jag om A-S eller A hade lagt in några PowerPoint presentationer med hur de olika vyerna skulle se ut och det hade de, jabba! Jag satte genast igång att ploppa ut knappar, lebels och textrutor på de olika vyerna. Jag hann dock inte så lång eftersom vi skulle ha ett möte angående specifikationerna på storlekar på skärm för både datordelen och surfplattedelen. Eftersom vi ska göra surplatte apparna i HTML5 krävs det att de plattor som de ska köras på klarar det. Samma sak gällde den delen som ska köras/administreras via datorer. Där ska man fösöka att ha ett minimikrav på skärmstorlek, framför allt bredd så att layouten inte ska se konstig ut. Vi kom fram till att 1200px i bred och uppåt ska vi utveckla för. Och det är det de flesta brukar sitta på. Och med tanke på att projektet inte ska vara i hamn förrän om två år lär inte detta ändras.

Efter mötet var det dags för lunch och sen var det bara att återgå till vyerna. Samtidigt gick J och A iväg på ett enskillt design möte, de skulle diskutera admin delen. När J kom tillbaka visade jag honom vad jag hade gjort, han göra 3 vyer, varav två var identiska så när som på en knapp. Han sa att det var bra men att en av vyerna skulle göras helt annorlunda. Det skulle vara en mer responsiv design, där utseendet ändras lite efter vad användaren gör och att man utifrån en mall kunde välja vilka funktioner man vill ha med. Detta ska vi tydligen göra med hjälp av XML templates (mallar), J skulle visa mig, det var inte så svårt och han hade gjort det tidigare. Jag satte mig med den andra vyn jag hade gjort, där det bara skulle ske ett par mindre förändringar. Han dock inte så långt för klockan tre var det dags att packa ihop och ta sig till Rönninge.

När jag kom ut sken solen och det var varmt, sååååååååå skönt. Jag var inte den ende som tyckte det, längs vägen stod folk vända mot solen och bara tog in de härliga strålarna. Hade jag inte haft ett tåg att skynda till hade jag nog gått en lååååångsam promenad till Karlbergs station och bara njutit.

I Rönninge var vi ganska ensamma i skolan i och med att det är sportlov, skönt tycker vi för då stänger ingen dörren som vi ställer upp så att våra medlemmar kan komma in. Idag hade vi faktiskt fler medlemmar än förra veckan trots sportlov, kul.

När vi kom hem väntade matlagningen på mig, det skulle bli Spaghetti och Köttfärssås. Visade sig att spaghettin nästan var slut så jag fick koka den och makaroner. Det skulle bli en rejäl laddning mat eftersom jag skulle göra matlåder att frysa in. Det blev 6 matlådor, plus att vi åt 4 portioner. Dessutom blev det tom mat över till imorrn att ha till lunch till de som är hemma och till träningsmat för Junior.

Imorgon blir det ingen matlagning på kvällen då vi har två klasser i Huddinge och inte är hemma förrän efter 21.

Dags att sova, det blir en lång dag imorrn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar