fredag 15 februari 2013

Återuppstånden

Dags att låta bloggen återuppstå från dvalan.

Det har hänt en hel del sedan det senaste inlägget. Jag har nu tagit mitt dykcert tillsammans med grabbsen. Vi gjorde uppdyken i Egypten, det var sjukt roligt. Det kommer definitivt bli min framtida hobby.
Vi har även varit i Gambia, nu i mellandagarna. Det var 2 härliga veckor, dit kommer vi med 100% säkerhet åka tillbaka. Dessutom har jag börjat plugga. Jag läser numera Applikationsutvecklare.NET. Och NEJ, jag håller inte på att utveckla appar till mobiler/plattor. Applikationer är program. Vi har läst programmering, C#. Dessutom har vi lärt oss skapa hemsidor och pimpa dem med CSS och Javascript. Utbildningen är på 2 år och i den ingår 24 veckor praktik, LIA (Lärande I Arbete). Den är uppdelad på 2 perioder. Den första börjar på måndag. Det är därför denna blogg har återuppväckts. Jag ska dokumentera min LIA på bloggen, som stöd för den rapport jag ska skriva om praktiken.

Det var den korta versionen på vad som har hänt de senaste 2 åren.

Jag misstänker att när jag väl sätter igång och skriver om LIA:n blir det nog mer än bara inlägg om programmering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar