måndag 30 november 2009

Nådde inte mitt mål till personalmötet...

...men jag är inte ledsen för det :-D

Ni som har följt min viktresa kanske kommer ihåg att jag hade som mål att nå 93kg, eller i alla fall ner till 95kg. Det blev runt 98. Det gick inte hela vägen. Mötet var dock kanon, vi fick ta del av det nya kostprogrammet, ProPoints.

Marléne var otroligt skeptisk, hon trodde inte det skulle funka, hon skulle äta mer :-)
Men vi satte igång måndagen efter mötet och det visade sig att det går att gå ner med ProPoints programmet :-D

Förra veckan gjorde vi en smyglansering av programmet, dvs medlemmarna fick det men vi har inte gått ut och gjort reklam för programmet, det kommer inför januari när alla nyårslöften ska sjösättas :-D

Idag fick vi första responsen i Tumba. Jag såg på de jag vägde att det verkade ha fungerat, de gick ner. Vissa av dem mer än vanligt. De flesta var enbart positiva. Invändningarna kom i form av att en del medlemmar tyckte att det blev jobbigt att lära sig nya värden på maten. En tyckte att det var dumt att vi lanserar programmet nu, innan jul. Hon tycker att hon inte har tid att sätta sig in i programmet. Men detta gör ju att vi får fler som går nu i december, som faktiskt för första gången får prova att vara viktväktare över julen, att lära sig hantera julen på ett bra sätt.
Om man tar paus från viktväktarna vid 1:a advent och kommer tillbaka efter trettonhelgen så har man firat jul i typ 5-6 veckor, med allt vad det innebär :-)

Just ja, höll på att glömma uppdatera statusen på vågen. I morse visade vågen 98,1. Helt ok efter en helg fylld av kroppkakor och pepparkaksbak :-D. Målet är att komma ner så mycket som möjligt till den 25 december...

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar