fredag 4 september 2009

I krig med vågen...

Det var ett tag nu som jag har skrivit på bloggen.
Ett av skälen är att jobbet satt igång och all energi går där. Fast å andra sidan så jobbar jag ju inte 24/7. Ett annat är att jag återupptagit mitt gamla hobby, programmering. Sitter och lär mig Java på kvällarna, den lilla tid jag får över :-)

Egentligen är det lite konstigt att jag inte öst ur mig på bloggen för gudarna ska veta att jag är frustrerad. I två veckor har det knappt hänt ngt på våg-fan. Lördag morgon för två veckor sedan visade vågen 100,1, två ynka hekton från mitt första mål - väga tvåsiffrigt. Senare samma dag hade vi födelsedagskalas för Senior med kräftskiva och tårta och dricka till. Det hela resulterade att jag över veckan hade gått upp 7 hekto. Under förra veckan skötte jag mig men gick jag under 100?!? NÄ. När jag i lördags tredje dagen i rad bara hade gått ner ett hekto trotts att jag har legat på runt 20 points eller under hela veckan fick jag nog... Jag bestämda mig för att sluta väga mig. En gång i veckan från och med nu. I måndags låg jag fortfarande över 100, med ett par ynka hekton. Då hade jag tagit igen förra veckans resultat med -1,5. Tror att jag blir stressad av vågen. Ett annat skäl är nog att jag är för fixerad vid 99,9 så jag har låst mig mentalt. Jag har nu istället siktat in mig på att jag ska ner till 95, när jag når det är jag åter "fri guldmedlem" - dvs väger max 2kg över min målvikt.

Här hemma är det ombytta roller mot i somras. Marlene frågade mig häromdan om hon ska ha dåligt samvete över att hon går ner så bra när inte jag gör det. Självklart ska hon inte ha det. Jag är otroligt glad och stolt över vad hon har lyckats åstadkomma, droppa 4,7kg på 7 veckor vilket motsvarar 7 hekto i veckan. Med tanke på att hon förra gången harvade med knappa 0,2 kg i veckan så är 7 hekto underbart - som sagt, jag är stolt och glad :-)

Jaha, verkar som om inget ont som inte har ngt gott med sig. Den här bloggen blev av eftersom jag inte kunde sova. Vaknade 5 med ont i ryggen och hur jag än vred och vände på mig så gick det inte att sova ordentligt så halv 7 gav jag upp och steg upp. Jag undrar varför jag har ont?!? Jag är i och för sig otränad och skulle må bra av att träna upp musklerna i ryggen, kan vara det.
Jag brukar ha lite ont när jag går upp på mornarna men det var länge sedan det var så här illa.
Jag kanske ska ta spikmatan till hjälp :-)

1 kommentar:

  1. Hoppas att det går bättre på måndag! Jag vet av egen erfarenhet att det är mycket lättare att ge råd än att följa dem själv!

    Må så gott!

    SvaraRadera