lördag 5 september 2009

Har ansat häckar idag...

Idag har vi jobbat trädgård så det nästan börja ryka.
Vi fixade till baksidan inför hösten. Det var mitt andra höststök i trädgården. Förra året var det premiär och då kände jag mig lite som en åskådare. I år har det varit annorlunda, nu känns det mer och mer som min trädgård. I våras tog vi bort en häck på framsidan och minskade på rabatten. Och nu var det dags att klippa ner lite buskar. Häromdagen hade Marlene lite roligt åt mig. Jag var och handlade på MAXI och såg att de sålde ut lite trädgårdsprylar. Jag visste att Marlene hade för avsikt att klippa buskar och förra året fick hennes pappa komma med motorsågen för att fixa till det. Nu såg jag att de sålde en maskin som skulle göra att vi slapp ta till motorsågen. Den var nedsatt med 1000 :- och efter ett kort samtal hem köpte jag den. Det Marlene hade så roligt åt när jag ringde var att jag gick runt i affärer och tittade på trädgårdsredskap :-). Det kändes dock inte ens konstigt trots att jag levt 35 år i lägenhet.
Förra veckan använde jag Aligatorn på framsidan och idag fortsatte jag på baksidan och klippte ner en syrenberså och en fläderbuske.


Vår lilla leksak


Och här är slutresultatet :-)


Det blev två turer till tippen för att slänga skräpet.

På eftermiddagen gav jag mig på vinbärsbusken. Den klippte jag dock inte ner utan plockade.
Jag fick ihop en stor skål och det märks knappt att ngn varit där och plockat. Får se till att ta hand om resten immorn.

mmmmmm gott

1 kommentar:

  1. Här uppe på kullen har vi (=jag) redan kokat saft på vinbären, alla tre buskarna, och på krusbären. Har även gjort fläderbloms-rabarbersaft, men har lite i frysenså jag kan koka lite fläderbloms-citron-saft.

    Må så gott!

    SvaraRadera